Příčinu poodhalili redaktoři DSOGaming.
Očekávané vydání Elden Ring sice přineslo obrovský prodejní úspěch, minimálně na Steamu si ale hra v prvních hodinách vysloužila smíšené hodnocení kvůli technickému stavu. Do analýzy se tak pustil například web DSOGaming, který se soustředil především na problém se sekáním hry.
Redaktoři nejprve chválí široké nastavení, které dovoluje přizpůsobit stav hry výkonu vaší sestavy – a to včetně Hyper-Threading, tedy využití více jader procesoru. Jenže právě tady je příslovečný zakopaný pes. I když Elden Ring dokáže využít tři až čtyři jádra, plynulost hry plně závisí na jednom z nich. Kvůli tomu jsou čtyř a více jádrové procesory méně úspěšné a výsledný technický stav se zapnutím HT ještě zhoršuje.
Celkově si ale hra nevede špatně a většina grafických karet zvládne hru rozpohybovat na 60 FPS při rozlišení 1080p a maximálním nastavení. S vyšším rozlišením ale výkon rapidně klesá. Redaktoři doufají v budoucí napravení chyb a v ideálním případě i zapojení technologie NVIDIA DLSS.