Hraní přes cloud je nejnáročnější na životní prostředí
Zajímavosti Článek Hraní přes cloud je nejnáročnější na životní prostředí

Hraní přes cloud je nejnáročnější na životní prostředí

Radek Raudenský

Radek Raudenský

30. 9. 2020 13:59

Tvrdí to studie Sony.

Reklama

I když budoucnost hraní vypadá tak, že budeme hrát vzdáleně na vzdálených počítačích pomocí služeb jako je xCloud, Stadia nebo Luna, tato technologie by ale mohla narazit na snahy o snížení našeho dopadu na životní prostředí. Právě tato technologie má mít největší uhlíkovou stopu.

Tuto zprávu přináší studie Sony, kterou vydává v rámci výročí hnutí technologických firem za snížení své uhlíkové stopy a dopadu na životní prostředí. Studie tvrdí, že zatímco hraní her na disku tvoří 55 gramů CO2 za hodinu a stahování hry do konzole tvoří 47 gramů CO2, cloudové hraní vyprodukuje násobně více – celkem 149 gramů CO2 za hodinu.

Sony se nijak nevyjádřilo k tomu, jestli plánuje tuto službu v budoucnu používat, dá se ale předpokládat, že nejspíše ne. Společnost se dlouhodobě snaží zamezit vlastní uhlíkové stopě a do roku 2030 chce přestat produkovat 30 milionů tun CO2.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama