Těšit se můžeme na 12 TFLOPS a hardwarový ray-tracing.
Microsoft se rozhodl, že odhalí pořádné hardwarové podrobnosti o novém Xboxu, který pod názvem Xbox Series X vyjde letos koncem roku.
Konzole je postavená na nových architekturách Zen 2 a RDNA 2 od AMD, což má znamenat 12 TFLOPS grafického výkonu. To je dvakrát tolik co Xbox One X a více než 8x více než původní Xbox One.
Součástí výbavy bude také technologie Variable Rate Shading, která umožní vývojářům, aby konkrétní objekty ve scéně dostaly více výkonu a tím ještě pokročila grafická kvalita. Jinými slovy celkem jednoduše budou moci hry vykreslit to opravdu důležité v popředí, protože ušetří výkon na pozadí scény, kam se stejně oči hráčů tolik neupínají.
Další grafická vylepšení přinese hardwarově-akcelerovaný DirectX Raytracing, hlavně pro lepší stíny a nasvícení.
Nový Xbox Series X má umět rychle přepínat mezi několika uspanými hrami, takže by nemělo být nutné vždy čekat na dlouhé načítání, pokud se rozhodnete zahrát si něco jiného. To samé má fungovat po probuzení konzole z režimu spánku.
Microsoft také připomněl, že nové hry pro konzoli chystá 15 studií spadající do rodiny Xbox Game Studios.