Od malých měst až po celou galaxii.
S narůstajícím výkonem herních konzolí a počítačů roste také velikost map ve hrách. Otevřený svět poskytuje hráčům volnost a hodiny zábavy i mimo příběhové mise. Hry jako GTA si dnes bez velké propracované mapy s městem a venkovem nedokážeme představit.
Měřítka map jsou v dnešní době dvě. Tím tradičnějším je porovnání s velikostí Země a prostým změřením kilometrů čtverečních. Krásné video s tímto přehledem ukazuje kanál RED SIDE.
Na začátku můžeme vidět mapy z Assassin's Creed, série Batman, GTA a další. V přehledu nalezneme i českou hru Kingdome Come: Deliverence a Mafia. Řádově se rozloha těchto map pohybuje okolo desítek kilometrů čtverečních.
Pak zde jsou náhodně generované a téměř neomezené herní mapy. Na pomezí se skrývá Minecraft. Mapa v oblíbené kostičkované hře není totiž zcela neomezená. Minecraft je tak omezen na 4 miliardy kilometrů čtverečních.
Existují však i větší herní mapy, které se již odehrávají ve vesmíru. Jde o No Man's Sky, Star Citizen, Elite Dangerous a EVE online.
Pokud si vezeme například Elite Dangerous, herní mapa má velikost Mléčné dráhy v poměru 1:1. Samozřejmě v dnešní době nemáme naši galaxii přesně zmapovanou. Hra proto krom reálných dat bere v potaz různé algoritmy a předpoklady, podle kterých generuje hvězdné soustavy.
Průlet přes tuto herní mapu i za pomoci mezihvězdných skoků trvá několik reálných dní. Přitom jde jen o zanedbatelné procento celé mapy.