Odpověď je vcelku jednoduchá.
I když je Respawn již delší dobu součástí EA, Apex Legends využívá upravený Source Engine od Valve, zatímco Star Wars Jedi: Fallen Order zase stojí na Unreal Engine 4. Otázkou by tak mohlo být, proč se vývojáři rozhodli použít právě tento engine a nepoužít základní stavební prvek EA, tedy Frostbite. Odpověď je ale vlastně velmi jednoduchá.
Když započal vývoj nové Star Wars hry, Respawn ještě nebyl součástí EA. Od této akvizice uplynuly necelé dva roky, Jedi: Fallen Order je ve vývoji mnohem déle. Volba padla na Unreal Engine také kvůli tomu, že je tento engine velmi flexibilní a týmy na něm dokážou udělat opravdu úžasné kousky. Dalším důvodem je také to, že si vývoj tohoto titulu žádal více lidí, z nichž většina uměla právě s Unreal Enginem.
Situaci by prý ale nezměnilo ani to, kdyby Respawn již byl součástí EA. Vývojáři se prý soustředí zejména na to, co je nejlepší pro hru, přičemž Frostbite není stavěný na open-world hry z třetího pohledu. Důkazem toho je i BioWare se svým Dragon Age: Inquisition či Anthem.