PUBG - dopis vývojářů, očekávaná optimalizace a nový obsah
Gaming Článek PUBG - dopis vývojářů, očekávaná optimalizace a nový obsah

PUBG - dopis vývojářů, očekávaná optimalizace a nový obsah

Jakub Osička

Jakub Osička

27. 5. 2018 14:23

Jak to vypadá s optimalizací PUBG a co se do hry chystá v blízké době.

Reklama

Vývojáři Playerunknown's Battlegrounds vydali k dnešnímu dni prohlášení k aktuálnímu stavu hry a aspektům, kterým chtějí věnovat největší pozornost. Když pomineme rekapitulaci toho, co od opuštění předběžného přístupu bylo ve hře upraveno nebo do ní přidáno, máme tady několik zajímavých poznatků. Pojďme se na ně podívat.

Aktuální priority

Zásadní je nyní optimalizace pomyslného triumvirátu, do kterého patří:

  • zlepšení využití výkonu na straně hráčů
  • optimalizace serverů
  • ochrana proti cheatingu

Během několika posledních patchů si hráči začali stěžovat na nežádoucí pokles výkonu, FPS dropy a stuttering. Podle prohlášení je příčina částečně na straně serverů a částečně vychází z využívání výkonu na straně hráčů. Příčiny byly identifikovány (konkrétně mělo jít především o množství efektů při jízdě vozidel na určitém povrchu a vykreslování světelných efektů) a jednoduché řešení by mělo situaci vyřešit. Patche směřující k opravám podobných chyb odteď budou implementovány okamžitě a nebude se čekat na větší updaty.

Optimalizace konkrétních položek na straně klienta

  • Optimalizace postav - dojde k opravám animací při sbírání předmětů, zlepšení renderování modelů, vykreslování pohybu a animaci při seskoku z letadla a animací padáků
  • Optimalizace vozidel - oprava nežádoucího vytěžování výkonu CPU, optimalizace zaznamenání pohybu vozidel, na která hráč nedohlédne
  • Optimalizace načítání - zlepšení načítání textur v souvislosti s řešením stutteringu, oprava zamrzávání hry, optimalizace významných struktur na mapách Miramar a Sanhok, která zkrátí čas načítání
  • Ostatní optimalizace - úprava dropů způsobených optikou zbraní, úprava renderování vzdálených objektů tak, aby spotřebovalo méně výkonu, zlepšení snímkování i při zapnutém replayi a death cam

Optimalizace serverů

  • Opravy síťového kódu a snížení latence
  • Zrychlení schopnosti serveru přenášet data o objektech (předměty, dvěře, ploty apod.) za účelem řešení situací, kdy se loot spawnoval až později po přistání hráčů
  • Eliminace nežádoucích a neefektivních částí síťového kódu

Cheating

I tentokrát se vývojáři zmiňují o boji s cheatery. Zmiňují, že během posledních měsíců se jim povedlo v této oblasti skutečně postoupit a podvádějícím hráčům značně jejich snahu znepříjemnili či znemožnili. Většina cheaterů je podle vyjádření banována v řádu několika hodin od použití podvodného prostředku a připomínají, že proti tvůrcům cheatů podnikají právní kroky.

Další obsah

Zatímco se týmy zodpovědné za stabilitu hry starají o výše uvedené, nespí ani tvůrci obsahu. Největší událostí bude samozřejmě uvedení mapy Sanhok do ostrého provozu. K tomu by mělo dojít na konci června. Přidána budou i nová vozidla a zbraně exkluzivně pro tuto mapu. Těšit se můžete na tuhle perfektní tříkolku.

Co je ale možná ještě zajímavější - na mapě se dočkáme dynamického počasí, specifického spawnu zbraní a dalších novinek. Týmy si dávají práci s návrhy dekorací, útesů a vývojáři slibují, že se mapa dočká péče doslova na každém centimetru.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama