[Recenze] Close to the Sun - Zaoceánské plavby mohou být smrtelné.
Gaming Článek [Recenze] Close to the Sun - Zaoceánské plavby mohou být smrtelné.

1. 6. 2020 06:13

Recenze horrorové first person adventury Close to the Sun

To se tak vydáte na zaoceánskou plavbu lodí, která má představovat naprostý vrchol technologie a lidské vynalézavosti na konci 19. století, za kterou stojí vizionář Nikola Tesla. Navíc vás tam pozvala sestra, tak proč se nepřidat že jo. Jenže jakmile se vylodíte ze své malé kocábky na ultra obrovskou loď Helios, zjistíte, že něco není naprosto v pořádku. Obzvlášť, když vás místo pamfletů přivítají krvavé nápisy po zdech. Z retro futuristické utopie se stává horrorová dystopie v art deco stylu.

Horší než Titanic

V roli mladé novinářky Rose Archer se vylodíte na lodi Helios. Spíš než o loď, ale jde o malé plovoucí město plné vědců, umělců a smetánky. Ale má to jeden háček. Skoro všichni jsou mrtví, všude je naprostý chaos a vy se snažíte zjistit proč. Zároveň se snažíte dostat ke své sestře Adě, která vám pomáhá pomocí jakési vysílačky, a spolu ve zdraví odsud, co nejdříve vypadnout. Jenže lineárně nastavenou cestou, kde není možné zabloudit, potkáte vyšinutého sériového vraha z Whitechapel a nadpřirozené krvelačné bestie.

To jsou ty nejmenší překážky. Čeká na vás i spousta puzzlů a hádanek k vyřešení, abyste si ve většině případech mohli otevřít dveře do další oblasti. Bohužel jejich obtížnost není nijak vysoká, a až na dvě výjimky vše s lehkostí vyřešíte. Do toho můžete sbírat různé písemnosti, které dotváří omáčku kolem temného příběhu. Uživatelské rozhraní tu žádné nenajdete a click-to-action ovládání vás většinou nezklame. No, mohlo by být trochu přesnější.

Utíkej, Káčo

Akce se tu příliš nedočkáte. Od toho tu jsou pouze únikové pasáže, které působí strašně pomalým dojmem. Představte si, že vás honí šílenec s nožem v ruce, a vy běžíte, jak kdybyste měli nohy zalité betonem. Možná z toho máte mít pocit, jak když vás někdo honí ve snu, a vy nemůžete utéct, ale ve skutečnosti je to spíš otravné. Navíc do toho musíte přeskakovat překážky pomocí akčního tlačítka, které je ve většině případech nepřesné. Kromě jedné pasáže v „bludišti“, ve které nám srdce bylo jak o závod z horrorového napětí, jsme z těchto únikových scén nebyli moc nadšení.

Fuj, to jsem se lekl

Naštěstí se vývojářům podařilo vytvořit strašidelnou atmosféru díky skvělé práci se zvukem a světlem. Vydat se po temné chodbě s blikajícím rudým světlem a zkoušet, které dveře vás pustí dál ve vás vyvolá bojácnost. Ačkoliv scare jumpy jsou předvídatelné a tušíte, kdy je čekat, stejně se díky této audiovizuální hře leknete. Na plínky to není, ale raději si skočte před tím na malou.

Bohužel předvídatelný je taky příběh, který ke konci vývojáři celkem uspěchali. A strašidelnou atmosféru to lehce ztratí i poté, co hrozící nebezpečí odkryje své tváře. Každopádně za těch 6 hodin herního času se stihnete několikrát leknout. Z Itálie připlula horrorová adventura, kterou lze zařadit mezi lepší průměr, i díky adekvátně nižší cenovce. Škoda, že vás hra celou dobu vede za ručičku, a vy tak víte, že se nemůže nic víc pokazit.

Close to the Sun si po roce odlepilo nálepku exkluzivity pro Epic Games Store, a zamířilo i na další platformy. V poměrně slušném grafickém kabátě vám několikrát způsobí rychlejší srdeční frekvenci, než je zdrávo, ale náhle se uklidníte při lehkých hádankách a nudných únikových pasážích. Obzvlášť klidní budete poté, co nepřátelé odhalí své tváře. Nicméně za poměrně slušnou cenu si zahrajete horrorovku z lepšího průměru.

Close to the Sun vyšlo 2. května 2019 exkluzivně pro EGS, nyní po roce je dostupné také na Steam a GOG, Playstation 4, Xbox One a v létě by se mělo dočkat taky Nintendo Switch. Cena je v době recenze 19,99€ (cca 540 Kč).

Vývojář: Storm in a Teacup / Vydavatel: Wired Productions