Recenze: Kingdom Come Deliverance DLC -  The Amorous Adventures of Bold Sir Hans Capon
Gaming Článek Recenze: Kingdom Come Deliverance DLC - The Amorous Adventures of Bold Sir Hans Capon

Recenze: Kingdom Come Deliverance DLC - The Amorous Adventures of Bold Sir Hans Capon

29. 10. 2018 13:55

I přes počáteční velké problémy se nemá DLC za co stydět!

Tento měsíc k nám dorazilo v pořadí již druhé DLC do našeho oblíbeného Kingdom Come. Podle prvotních recenzí, zejména od uživatelů Steamu se zdálo, že datadisk bude naprostý propadák, se kterým vývojáři Kingdom Come šlápli hodně vedle. Rozhodli jsme se tedy, že se novému Datadisku také podíváme na zoubek a jak že to dopadlo?

Jan Ptáček a jeho milá

V této dodatečné příběhové lince se dostáváme zpět k mému oblíbenci Janu Ptáčkovi, se kterým jste měli možnost se účastnit nejednoho dobrodružství. A ačkoliv se to zdá velmi nepravděpodobné, i Jan Ptáček se vydal na strastiplnou cestu zvanou láska a na vás je mu v této cestě pomoci, jak jen to jde.

V první fázi příběhu jste pověřen samotným Janem Ptáčkem nalezením náhrdelníku, který bohužel pro něj prohrál v tak oblíbených kostkách, přičemž jeho šlechtické ego mu nedovoluje se handrkovat s prachsprostým vandrákem, proto jste vyslán pro náhrdelník vy. A nebylo by to Kingdom Come, kdyby po vás nechtěli hrát kostky. Jediný způsob, jak náhrdelník dostat zpět, je vyhrát zápas v kostkách. Po vašem těžce vyhraném duelu, po kterém máte ďolík ve stole, a vaše myš už taky není, co bývala, vám však zde zmiňovaný vandrák oznámí, že vlastně onen náhrdelník už nemá a jeho noví majitelé jsou vámi dobře známí lapkové, kteří mají svůj kemp nedaleko.

Je dobře známo, že lapkové nepatří mezi nejpřívětivější skupinu lidi a dostat z nich Ptáčkův náhrdelník, bude pravděpodobně vyžadovat více, než návštěvu a slušnou prosbu. Ano i do tohoto DLC se promítla mentalita celého Kindgdom Come. Chceš rozbít celou osadu lapků, aby po nich nic nezbylo, nebo jsi spíš typ, co rád dělá věci nenásilně a rád by to vyřešil bez krveprolití? V tomhle duchu se nese vlastně i podstatná část tohoto DLC, pokud chcete, můžete naběhnout do osady po zuby ozbrojen a užít si pořádný souboj proti několikanásobné také po zuby ozbrojené přesile lapků. Nebo si můžete vybrat mírumilovnou cestu, kde máte na výběr dokonce ze dvou postupů. Pokud vás kostky opravdu baví a jste v nich dobří, můžete zvolit šlechtické oblečení a hrát životem znuděného šlechtice, který si přijel trochu povyrazit, je však nutno podotknout, že k této variantě potřebujete notnou dávku štěstí a jelikož moje štěstí je na takové úrovni, jako kdybych rozbil všechny zrcadla, které jsem kdy v životě viděl, neměla u mě tato varianta valný úspěch. Pokud si tedy nevěříte na obrovskou přesilu a máte stejnou smůlu jako já, třetí varianta vám určitě přijde vhod, není totiž nic jednoduššího, než si obléct nějaké tmavé oblečení a v noci vyrazit do tábora na lup.

Nejlepší rytíř v okolí

S příchodem placeného datadisku The Amorous Adventures of Bold Sir Hans Capon se svezla do Kingdom Come i aktualizace Tournament. Po nainstalování této aktualizace se v Ratajích objeví aréna spolu s Heroldem, kde se můžete utkat proti rytířům z širokého okolí.

Samotný turnajový systém je velmi dobře propracovaný a dotažený do konce. Pokud totiž vstoupíte do turnaje, dostanete propůjčené vybavení, aby souboje byly opravdu jen o umění a ne o tom, kdo má jakou zbroj. Samotný systém je pak klasický "pavouk" kterým se prodíráte až do finále. Každé kolo se skládá ze dvou zápasů, aby si každý mohl vybrat zbraň, se kterou to umí nejlépe. Pokud čirou náhodou dojde k remíze, jde se do posledního a rozhodujícího zápasu, kde vám vaši smrtící zbraň zvolí sám Pan Hanuš. Vítěz celého turnaje si pak odnese nějaké ty zlaťáky se speciální zbrojí.

Problém velmi krátké hrací doby

Tímto bych chtěl tak trochu vybočit z recenze a uvést věci na pravou míru, tedy konkrétně hrací dobu. Jak už jsem zmiňoval na začátku, na Steamu je mnoho záporných recenzí, které konkrétně míří na velmi krátký příběh, kdy někteří měli DLC dohrané do dvou hodin. Tento problém však nespočíval v samotném DLC, ale spíše v technické stránce věci. Protože podle dostupných informací se stávalo, že pokud jste zabili nesprávnou osobu, nespustila se vám z nějakého důvodu sekvence, která měla za úkol rozvinout další dějovou linku, což vedlo k tomu, že někteří hráči nemohli dohrát celou příběhovou linii. V tuto chvíli by už mělo být vše v naprostém pořádku a herní čas by měl být pro všechny opět podobný. Avšak je na pováženou, zda je normální, že se takto obrovská chyba neodhalí v předběžných testech hry a musí na ní upozornit až sami hráči.

Závěrem

Příběhová linie tohoto datadisku je poměrně dosti povedená. Pokud však nebudete zkoumat každý kamen na cestě, tak se rozhodně na slibovaných 15 hodin nedostanete. Já osobně jsem ve hře strávil něco kolem 10 a to si myslím, že jsem to bral dosti podrobně a opravdu nevím, co jsem neudělal, že mi stále 5 herních hodin chybí. Na druhou stranu scénář je fantasticky napsaný a po pár minutách vás vtáhne do děje, a když připočtu aktualizaci Turnament, tak vám Kingdom Come nadělilo další spoustu zábavy na chmurné podzimní večery. Pokud jste tedy fanoušek Kingdom Come, který touží po propracovaném příběhu, do kterého se vžijete během pár okamžiku, tak tento datadisku je pro vás jasná volba. Na druhou stranu jestli vyžadujete akcí nabitý a dlouhý herní zážitek, tak je tento datadisk na zvážení.

• Propracovanost příběhu
  • Aktualiza Turnament
  • Délka příběhu