Recenze: My Friend Pedro
Gaming Článek Recenze: My Friend Pedro

Recenze: My Friend Pedro

24. 6. 2019 16:05

Krvavý masakr ve jménu banánu.

Většinou mne plošinové hry nechávají chladným, a nevěnuji jim moc pozornosti. Ale nedávno jsem zcela náhodně narazil při brouzdání mezi herními novinkami na zprávu, že 20. června vychází 2D střílečka My Friend Pedro. Už ten název mě zaujal. Takže jsem mrkl na trailer a zůstal jsem na to hledět s otevřenou pusou. Po zhlédnutí se mi hlavou prohnalo: „Taková brutální šílenost?!“ (padla tam ostřejší slova, ale ty nebudu zmiňovat). Hned jsem věděl, co si chci rozhodně vyzkoušet.

My Friend Pedro je akční 2D střílečka, kterou má na svědomí jeden jediný muž jménem Victor (příjmení na webu neuvádí). Ale protože je profesionál, tak pojmenoval své vývojářské studio DeadToast Entertainment. S vydáním mu pomohlo Devolver Digital, které zároveň představilo tuhle akcí nabitou šílenost na letošní konferenci E3 v Los Angeles. Hra vyšla na PC a Nintendo Switch.

Recenze: My Friend Pedro

Celá hra je postavena na zábavném systému střílení nepřátel při akrobatických kouscích. Když spojíte Matrix s Johnem Wickem, vyjde vám z toho My Friend Pedro. Běháte, skáčete a děláte piruety, díky kterým se vyhýbáte kulkám. Rozmanitě jsou zde provedeny způsoby zabíjení protivníků. Kromě dávky ze samopalů je můžete zabít tím, že vykopnete do vzduchu pánvičku, začnete to kropit do ní a všechny kulky se odrazí do nepřátel kolem, shodíte na ně barely, které je rozdrtí napadrť, ustřelenou hlavu nepřítele vykopnete do druhého, odpálíte kanystry s benzínem, provedete různá salta, piruety, skoky, a to i ve zpomaleném čase, abyste si ty zabijácké efekty ještě více užili, proháníte se na skateboardu, střílíte po všem, co je před vámi, až nakonec i ten skate vykopnete do hlavy „enemáka“. A to není vše, těch způsobů je opravdu hodně, záleží jen na vaší kreativitě a schopnostech, jakým stylem je zneškodníte. Pro tyto účely máte na výběr pistole či „UZIny“ v obou rukách, brokovnici, samopal s granátometem nebo odstřelovací pušku.

Recenze: My Friend Pedro

Tolik akce na vás čeká, až si hru trochu osaháte a ovládání se vám dostane pod kůži. Ze začátku je nepřátel o něco méně, abyste si vůbec zvykli, že můžete kdykoliv využívat zpomalování času, možnosti vyhýbat se kulkám či střílet do dvou směrů zároveň. Jak jsem zmiňoval, je to i o akrobacii, takže i proto máte ze začátku více prostoru naučit se, jak správně se odrážet od zdí nebo skákat přes jiné překážky. Protože v pozdější fázi budou ty překážky opravdu záludné.

Recenze: My Friend Pedro

Před tím, než hra vyšla, jsem měl podezření, že i přesto, jak zábavně vypadá, spadne po pár hodinách a levelech do stereotypu a všechno to nadšení z kreativního zabíjení opadne. Jenže jsem se, díkybohu, spletl. My Friend Pedro si svou úroveň zábavy drží tím, jak se postupně levely stávají obtížnější, ať už kvůli vyššímu počtu nepřátel s větší odolností a lepším vybavením, nebo kvůli složitějším překážkám, které si navíc zachovávají různorodost. Ve vyšších úrovních na vás například čekají laserové paprsky, které vás jinak spálí na uhel, nebo alarmy, co spustí kulomety, miny, lasery a jiná zdraví ohrožující zařízení. Jako další oživení tu například jsou levely, kdy jedete na motorce, unikáte před zvláštně vypadající vznášející se lodí s kulometem, nebo jste ve světě „fantasmagorie“. Dále vás na konci každé kampaňové části čeká souboj s bossem.

Cesta ze začátku levelu na jeho konec je vždy jasně určena, takže se nestane, že byste tu bloudili. Ale ta přímočarost vůbec ničemu nevadí, protože vás bude bavit. Především tu jde o to nahrát co nejvyšší skóre. Do něj se vám započítávají právě různá comba při zabíjení, počet zabití v řadě, čas, za který stihnete danou úroveň projít, i to jestli se vám podařilo nezemřít. Mně se většinou moc nedařilo neumírat, takže jsem uvítal, že pokaždé začínáte v tom místě, kde jste selhali, nebo kousek před ním. Dalším vítaným prvkem je i možnost si kdykoliv zvolit jakýkoliv už zvládnutý level.

Recenze: My Friend Pedro

My Friend Pedro má i svůj příběh, o který sice nikomu nejde, ale za zmínku určitě stojí, jak groteskně a ironicky ho autor pojal. Závěr čekejte opět šílený. Pro ty, co mají s podobnými hrami zkušenosti, tu je možnost vybrat si ze tří úrovní obtížností, abyste nemohli tvrdit, že hra je příliš jednoduchá. Mrzelo mě ale, že jsem hru prošel za pouhé čtyři hodiny, ačkoliv na normální obtížnost (což je ta nejjednodušší) a ani ne se zrovna oslňujícím skóre. Nicméně se to nedá počítat jako plnohodnotné mínus, jelikož tím, že se budete snažit zvyšovat své dosažené skóre, abyste se umístili výše v online tabulkách, určitě zabijete mnohem více času.

Po grafické stránce je to dostatečné. Celé mi to připadalo s takovým temně komiksovým nádechem a brutální, krvavé animace, výbuchy či dým jen vylepšily pohled na monitor. Opravdu se mi na hru dobře dívalo. Do toho vám hraje řízná hudba s výraznými basy, která vás do té vražedné akce pěkně „nahajpuje“ už od úvodního menu, a to si pak připadáte jak Keanu s banánovou maskou.

Shrnutí:

My Friend Pedro je hratelně velmi zábavná 2D střílečka, kde ve jménu banánového našeptávače mordujete hromady nepřátel při akrobatických kouscích, za které by se nemusel stydět ani Keanu Reeves, a to vše ještě při funkci bullet time, abyste si ten požitek více užili. Do toho vám hraje našlapaná akční muzika. Z grafického zpracování také nebudete zklamaní a možná se i pousmějete nad méně důležitým příběhem. Jediné, co lze titulu vytknout, je jen základní hrací doba, kterou si ale nejspíš stejně protáhnete, abyste vylepšili umístění v online žebříčku. Na to, že si hru pořídíte za necelých 15 eur, si užijete spoustu zábavy. Rozhodně ji doporučuji.

+ Hratelnost - střelba, akrobacie, bullet time

+ Různorodost levelů, stoupající obtížnost

+ Animace a grafické efekty