[Recenze] Planet Zoo: Arctic Pack - Není příliš brzy na datadisk?
Gaming Článek [Recenze] Planet Zoo: Arctic Pack - Není příliš brzy na datadisk?

22. 12. 2019 17:17

První DLC je tady.

Měsíc po vydání Planet Zoo (recenze) se objevuje v nabídce Steamu rozšíření Arctic Pack. Poměrně brzy vydané DLC vnáší do hry čtyři nové zvířecí druhy, stovky předmětů v severském stylu a scénáře v Kampani. Otázka zní: „Skutečně je potřeba po měsíci vydávat DLC, když se hra potýká se závažnějšími chybami?“ Než se ale dopídíme odpovědi, podívejme se nejdříve na obsah datadisku.

Sníh, Vánoce a lední medvědi

Rovnou ze startu můžu říci, že Planet Zoo: Arctic Pack není žádné obří DLC. Do vaší zoo, kterou si tak poctivě do detailu tvoříte, si můžete zakoupit vlky polární, lední medvědy, soby a ovce aljašské.

Výběh pro lední medvědy byl obzvláště chuťovka. Vypadalo to, že se vývojáři překlikli v desetinné čárce, jelikož velikost plochy pro jednoho medvěda měla dělat 12 tisíc metrů čtverečních, pro dva až 14 tisíc. Představte si takový výběh v pražské zoo. Za teritorium ledních medvědů lze považovat celou arktickou oblast, jelikož nikde není blíže specifikované na jak rozsáhlém místě se zdržují. Jsou především zvířaty migrujícími. Každopádně budovat výběh v takovém měřítku pro jedno zvíře, je trochu přehnané. Což nakonec uznal i Frontier a snížil požadovanou rozlohu na poloviční.

Fanoušky Vikingů zahřejí u srdíčka nové architektonické předměty, díky kterým si ze zoo můžete klidně udělat nefalšovanou vikingskou vesnici. V zasněžené oblasti je na dřevěné sruby s ohnivými pochodněmi místo elektrických lamp vskutku krásný pohled. Do hry bylo celkově přidáno 200 nových předmětů severského typu použitelných k fantastickým stavbám, které hráče napadnou.

Zároveň s patchem 1.1.0, který je zdarma součástí Planet Zoo a vyšel společně s DLC, se přidaly i vánoční předměty. Takže se můžete vánočně naladit i ve vaší zoologické zahradě. Kromě toho bylo přidáno několik dalších manažerských map, které pomohou s lepší orientací u znečištění výběhů, příbuzenstva zvířat, kriminalitou či spokojeností zaměstnanců a návštěvníků.

Výčet novinek uzavírají dva scénáře, které přibyly v Kampani. První z nich vás zavede do norské vesničky, jenž má za úkol představit Arctic Pack v celé své kráse. Tím druhým je zoo v mexické poušti. Co to má společného s arktickým datadiskem? Tahle otázka mě taktéž napadla.Vývojáři vám tím chtějí ukázat, jak je nutné se starat o arktickou zvěř v pro ně nepřirozeném klimatickém prostředí.

Třešničkou na dortu je přidaná Polární záře. Tu lze spatřit jen za jistých podmínek. Zoo musí být založena v arktickém prostředí (Tundra), a vaše grafické nastavení musí být na hodnotě Vysoké či Ultra.

Není to příliš brzy?

Ptáte se na to také? V Planet Zoo se od vydání objevují další a další bugy, neustále padající snímky za vteřinu u větších zahrad, jejichž návštěvnost čítá nejméně 3000 lidí, dělají zoo prakticky nehratelnou v režimu Franšízy. Vývojáři se sice snaží zač můžou, každou chvílí vychází update plný oprav či vylepšení, ale někdy to vypadá, že oprava nechtěně pokazí již fungující věci. Dalo by se říci, že se Planet zoo točí v kruhu chyb a jejich eliminace.

Neměli by tedy vývojáři nejdříve udělat zcela hratelnou hru bez bugů a lagů, a až poté po nás chtít si přikoupit DLC? Jestliže se takhle ptáme, musíme si také uvědomit, že opravy něco stojí – čas a peníze. Aby nám Frontier mohl nabídnout, co po nich požadujeme, musí si nejdříve aplikovat finanční injekci, která v podobě placeného dodatečného obsahu může splnit svůj účel.

Pokud bereme pouze v potaz, v jakém aktuálním stavu se hra nachází a co navíc přidává Arctic Pack, tak lze usoudit, že cena DLC ani základní hry neodpovídá nabízené kvalitě. Ale jestliže se zamyslíme i nad tím, co obnáší vývoj her, tak strategii Frontier Developments pochopíme. Chceme funkční hru? Tak je podpořme! Pak už nezbývá než doufat, že se nám investice vrátí tak, jak očekáváme.

Planet Zoo: Arctic Pack vyšlo 17. prosince 2019 na PC (Steam). Cena v době recenze je 9,99€ (cca 250 Kč).

Planet Zoo: Arctic Pack je prvním placeným rozšířením, které nám umožní se starat o čtyři druhy zvířat z arktické oblasti, přidává 200 předmětů typických pro skandinávskou kulturu a dva scénáře, jenž nás blíže seznámí s obsahem DLC. Zároveň se zdarma dostupným patchem se i svátečně naladíte třeba budováním Betléma či přidáním vánoční výzdoby. Za cenu lehce přiměřenou obsahu si tak můžete hezky obohatit vaši zoo. Skol!

+ Arktické druhy zvířat, předměty severského typu, polární záře, vánoční tématika - Stále špatná optimalizace, koloběh chyb a oprav - Návštěvníci stále chodí letně oblečení v mínusových teplotách

Vývojář i vydavatel: Frontier Developments

Žánr: Strategie, simulátor výstavby a řízení