[Recenze] SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom - Rehydrated
Gaming Článek [Recenze] SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom - Rehydrated

16. 7. 2020 20:29 1

Odpočiňte si od dětí, ale i od každodenních starostí.

Pokud vás SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated nenaladí na vlnu nostalgie, tak minimálně si u téhle 3D platformovky odpočinete. Ať už proto, že si ji sami zahrajete a nebo ji pořídíte děckám, abyste od nich měli pár hodin pokoj.

SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated není úplná novinka, ale jde o remake hry z roku 2003 se stejně dlouhým názvem jak nákupní seznam s oblečením vašich přítelkyň v obchoďáku. Proto přibylo to slůvko Rehydrated. Možná jste to hráli na Playstationu 2 nebo prvním Xboxu, ikdyž si spíš myslím, že v té době jste raději sáhli po Crash Bandicootovi nebo dráčkovi Spyro. Takže, jak po těch 17 letech SpongeBob vyspěl? Vyrostl do krásy jako my?

Rehydratováno

Ne tak úplně. Jako jasně, graficky si musel polepšit. Oproti starší verzi působí víc vymalovaně a světleji. Postavy jsou už kompletně zpracované ve 3D, a díky různým detailům jsou věrnějšími kopiemi svých seriálových předloh. Prostředí jsou dynamičtější, barevnější a vývojáři si skvěle pohráli se světlem, což vytváří například odlesky na některých místech. Zvětšila se viditelnost do dálky, takže máte celou oblast jako na dlani, a opravdu hezky se na to dívá. Vodní plochy… Počkat, vodní plochy v oceánu? Nazývají to Goo. Tak tyhle "Goo" konečně nevypadají jak šedivá stoka, ale mají nádhernou modrou, azurovou popřípadě kalně zelenou barvu a hladina jen hezky vlní.

Přidalo se taky několik nevýznamných objektů, jako nevybuchlé rakety, zničení roboti a různé kusy nábytku. A abyste si uvědomovali, že jste celou dobu vlastně pod vodou, tak všude kolem vás jsou bubliny. Bubliny ze země, bubliny na monitoru, bubliny kolem postav. Všude – samé – bubliny. Na čem trochu vývojáři ušetřili jsou stíny. V původní hře se stíny pod postavami vykreslovali přesně podle obrysu jejich těl. Teď tady najdete jen tmavé ovály.

Co se ale skoro vůbec od roku 2003 nezměnilo je zvuk, dabing a herní mechanika. A samozřejmě taky příběh. Stejně jak před 17 lety musíte zachránit Zátiší Bikin od všelijakých nebezpečných robotů, které vynalezl zlotřilý Plankton, kvůli neutuchající honbě za získáním receptu na ty nejlepší hamburgery široko daleko. Jenže jeho geniální plán klasicky selže, a tak požádá SpongeBoba o pomoc. Nečekejte zápletku jak ze Ztracených. Hra je určena především pro děti, takže vám tvůrci naservírovali jednoduchý, rádoby vtipný příběh se šťastným koncem. Blbé je, že české děti z toho moc nepoberou, protože tu chybí čeština.

Najdi, seber a znič

Zamáčkneme slzičku kvůli absenci češtiny a podíváme se na hratelnost. Ta zabaví malé i velké. Ovládání SpongeBoba, Patricka nebo Sandy je velice jednoduché a není potřeba se učit záludná comba, ani mít cit v rukách pro správné načasování skoku nebo reflexy jak profesionální hráč stolního tenisu. Navíc působí i poměrně přesně. Dost tomu pomáhají taky překážky, které vám stojí v cestě za získáním zlaté obracečky v každé oblasti. Ty prostě nejsou tak složité jak třeba v Crashovi, a za celých 13 hodin hraní se mi nestalo, že bych chtěl prohodit ovladač monitorem s pořádnou dávkou vybraných slušných slov. Jako jo, postupem času se najdou překážky, u kterých je třeba trochu zapojit hlavu, popřípadě mít trochu rychlejší reakce, ale v 90 % stráveného času u SpongeBoba si odpočinete. Těžko se vám stane, že byste umřeli, protože SpongeBobovy trenýrky a.k.a. zdraví jsou na každém metru. A když už tedy zemřete, tak se sice všechno, co jste zničili resetuje, ale objevíte se u nejbližšího checkpointu. Ty taky nejsou moc daleko od sebe, a hlavně jsou většinou umístěné před, v uvozovkách, těžšími pasážemi.

Kromě zlatých obraceček, díky kterým si můžete odemykat přístup do dalších oblastí, tu ještě sbíráte Patrickovy ztracené ponožky, což je taky jeden z collectibles úkolů. A ještě tu sbíráte takové lesklé cetky, které najdete volně poházené, v Tiki bednách nebo vám padnou ze zničených robotů. Inu, padá to jak stokorunové výhry ve sportce. Za ně si můžete odemykat bonusové cesty nebo eventy v oblastech, popřípadě slouží pro splnění druhého collectibles úkolu. Kromě toho v každé oblasti máte další úkoly jako najít ztracené děti, posbírat obrazy atp. Většinu hry si prostě budete hrát na sběratele kdejakých blbinek.

Kromě toho budete ničit roboty na zemi i ve vzduchu, hlavně abyste z toho něco vymlátili do kasičky. Stačí jedna až dvě facky a s terminátory je ámen. Takže opět se moc nenadřete. To platí i pro boss fighty, kde během vteřiny pochopíte taktiku (haha), a pak už jen stačí ten pár minutový souboj vydržet.

Už jsme to viděli, ale je tu hezky

Všechna tahle easy paráda se odehrává v 10 vizuálně odlišných oblastech. Bohužel level design se už tolik nemění. Každopádně nejdřív si budete říkat „Woow, vypadá to skvěle! Hele tady je bungee jumping, paráda! Tyvole i skluzavka?! Tak to je jízda!“ Jenže po dalších třech oblastech zjistíte, že vlastně je level design naprosto stejný, jen v jiném kabátu. Na druhou stranu, proč to komplikovat, děckám je to stejně jedno a mě se nestalo, že bych se u toho začal nudit kvůli stereotypní náplni. I když se přiznám, že tak po 10 hodinách hraní jsem už chtěl bitvu o Zátiší Bikin dobojovat, co nejdřív. Obzvlášť u některých časových výzev na skluzavkách.

Ententýky

Aby se hra vyhnula stereotypnosti, tak si můžete zvolit jednu postavu z dvojice Spongebob / Patrick nebo Spongebob / Sandy. SpongeBob je hotový bublinový mistr, protože pro boj používáte bublifuk, bublinu sloužící jak bowlingovou kouli nebo bublinovou raketu, se kterou předvedete svůj aim. Patrick je zase silák, co unese melouny, bedny nebo omráčené roboty, a mrskne je tam, kam potřebujete. No a Sandy, ta umí kung-fu, a díky lasu se s ní proletíte vzduchem, popřípadě zneškodníte roboty stojící v cestě. Kde s kým budete hrát je jasně nastavené, a podle toho jsou taky nastavené překážky a výzvy.

Tohle raději ne

Nechybí ani multiplayer. Můžete si zahrát lokálně na gauči nebo online s přáteli či náhodnými kolemjdoucími. Jenže. Pochybuju o tom, že byste si chtěli sednout s děckama, a čelit několika vlnám robotů na platformách, obzvlášť, když je v multiplayeru tak těžkopádné ovládání. Nechápu, jak se vývojářům podařilo udělat takový rapidní rozdíl oproti hře pro jednoho hráče, kde skákání přes překážky byla jedna báseň. Jako byste hráli úplně jinou hru. Multiplayer si zkuste jen na vlastní nebezpečí. Já vás varoval.

Jestli hledáte ideální hru pro zabavení vašich dětí, nebo pro odpočinek po náročném dni, tak si pořiďte SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated. Snadná obtížnost, nenáročný level design, pěkně barevná grafika a do toho rádoby vtipné dialogy splní svůj účel. Škoda jen chybějící české lokalizace, plus toho hrozného a zbytečného multiplayeru.

SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated vyšlo 23. června 2020 na PC, Playstation 4, Xbox One a Nintendo Switch. Cena hry je v době recenze 29,99 eur (cca 800 Kč).

Vývojář: Purple Lamp Studios / Vydavatel: THQ Nordic