Recenze: This is the Police 2 - Naváže pokračování na tolik povedenou jedničku?
Gaming Článek Recenze: This is the Police 2 - Naváže pokračování na tolik povedenou jedničku?

19. 8. 2018 23:59

This is the Police 2 aneb hra, která vám nepromine jediný přešlap

Po, pro mě, velmi povedeném první dílu se mi podařilo dostat i k vyzkoušení jeho pokračování. Tentokrát se s Jackem Boydem podíváme do malého městečka Sharpwood, kam se uklidil po svých aférách z jeho rodného města Freeburgu, kde také mimo jiné působil jako místní Sheriff a jeho cílem si bylo i za pomocí Mafie a dalších melouchů vydělat 500,000$ na pohodový důchod. Ale dost už povídání o prvním dílu, pojďme se podívat, co si pro nás připravil díl druhý.

Jak už jsem zmiňoval, hra se nyní odehrává v zasněženém městečku Sharpwood, kde je z počátku hlavní protagonisktou žena Sheriff Reed, která díky své vysoké pozici a svému pohlaví čelí každodenním sexistickým narážkám a nenávistným komentářů ať už ze strany spolupracovníků nebo zločinců. To vše se, ale mění s příchodem Jacka Boyda na scénu, který se dostává do místního policejního sboru za poměrně zvláštních okolností.

Absolutně nesmyslná obtížnost

Začneme hned pro mě prvním záporem, který však nemusíte všichni vnímat stejně a to je obtížnost hry. This is the Police 2, je za mě jedna z nejobtížnějších her, co jsem, kdy hrál, bez možnosti si obtížnost nějakým způsobem zmírnit. Řekněme, že pokud nemáte zkušenosti z předchozího dílu, může se klidně stát, že v návalu frustrace hru vypnete a budete se muset hodně přemlouvat, abyste ji znovu zapnuli. Jde o to, že hra potrestá každou prkotinu, kterou uděláte špatně, zejména když se jedná o správu vaší jednotky, kterou máte na starost.

Abych vás trochu uvedl do obrazu, pokud nemáte dostatek policistů, tak nemůžete reagovat na některé zločiny, pokud nemůžete reagovat na některé zločiny, tak si nevyděláte ringpulls, což je měna, pomocí které vybavujete policejní oddělení a kupujete nové policisty a pokud nemáte dostatek policistů, tak nemůžete reagovat na některé zločiny. Tímto způsobem se dostanete do takového začarovaného kruhu, ze kterého prakticky není úniku. Protože po třech dnech v řadě, kdy vaše směna skončí bez vydělaného ringpullu, hra končí.

Neber úplatky, neber úplatky, nebo se z toho zblázníš

I tak by se dala nazvat další kapitola, kterou bych chtěl v recenzi zmínit. Ačkoliv jste právě hledaný za to, že jste ve funkci Freeburgského Sheriffa bral úplatky, tak i v tomto pokračování, kde se zároveň snažíte očistit své jméno, jste nucen brát úplatky. Tajně jsem doufal, že hra půjde dohrát i legální cestou, kde budu schopen na všechny dluhy vydělat naprosto čistě a legálně. Bohužel se tak absolutně neděje, hrou jste nuceni brát úplatky ještě více než dříve, abyste byli schopni splatit dluh jednomu vyděrači. Pokud tak neučiníte, hra pro vás opět končí. Nevím, zda to má být ukázka toho, že ve vedení policie se vždycky nějaká ta černota najde, ať děláte, co děláte, každopádně je to věc, která mě na hře dost zklamala.

Ačkoliv se pro vás ve hře objevují možnosti, kde se můžete rozhodovat, dle vašeho úvážení, tak hlavní příběh jde pevně ve svých liniích a neuděláte s ním nic ani, kdybyste se na hlavu stavěli.

Nové funkce

Ačkoliv hra běží pořád na stejném principu, tak je zde mnoho nových funkcí, které posunují hru zase o pomyslný stupínek výše. Asi největším hřebem jsou taktické mise, které se vám čas od času objeví, a vy se v tu chvíli přesouváte k vykrádanému supermarketu, kde z ptačí prespektivy diktujete, co mají policisté dělat, přitom však musíte být nesmírně opatrní a využívat vlastností, které jednotliví policisté mají. Dále přiřazování jednotlivého vybavení k jednotlivým policistům, kde je pak dobré vysílat vaše podřízené k určitým případům s určitým vybavením.

Dalším plusem je obrovské přibytí cutscén, jsem typ člověka, které ho potěší chvilkové odpočinutí od neustálého hraní nějakou tou dobrou cutscénou. Tady očekávejte cutscénu na každém rohu, na začátku dne cutscéna, na konci dne cutscnéna, trošku mě ale mrzí, že jsem v nich některá rozhodnutí nemohl ovlivnit, přestože si myslím, že v hlavním příběhu nehrály žádnou roly. A pokud neumíte Anglicky cutscény pro vás postrádají smysl, protože Čeština zatím není dostupná, je možné, že se to v průběhu času změní, ale zatím si ti z vás, co úplně neholdují Angličtině, musí počkat.

Závěrem

This is the Police je pro mě opravdu oříšek, jaké hodnocení vlastně udělit. Rozhodně bych vám ho, ale nedoporučil, pokud jste nehráli jedničku a jste do této série úplní nováčci, protože obtížnost této hry je na takové úrovni, že pokud jste ve hře nový, tak by vás sama přinutila hru vypnout a už nezapnout. Pokud jste však hráli jedničku, která se vám líbila, tak rozhodně stojí za vyzkoušení, vzhledem k novým funkcím, které byly do hry přidány, je zřetelné, že se vývojáři opravdu snažili posunout hru dopředu. Bohužel si myslím, že z té hry udělali vývojáři neskutečně těžký titul na dohrání. Na druhou stranu to může být pro mnohé z vás dobrá výzva. A za směšných 15$ si myslím, že ta hra stojí. Mějte na paměti také, že pokud budete mít odehráno méně než 2 hodiny a hra vás nezaujme, můžete hru na Steamu kdykoliv vrátit.

• Nové funkce
  • Cutscény
  • Příběh