Recenze: This War of Mine: Stories - Father's Promise
Gaming Článek Recenze: This War of Mine: Stories - Father's Promise

3. 12. 2017 12:33

I po třech letech od vydání se This War of Mine dočkalo dalšího DLC - tentokrát

Polské studio 11 bit si svůj úspěšný titul hýčká a není se vlastně vůbec čemu divit. This War of Mine sklidilo za svou dobu existence mnohé pozitivní ohlasy a o další rozšíření je mezi hráči stále zájem.

Původní hra

Pro případ, že by vás tento drobný klenot minul, si pojďme připomenout zaměření základní hry. This War of Mine je survival zasazený do prostředí kruté a nelítostné války. Nehrajete ale za žádného elitního vojáka. Snažíte se zkrátka udržet naživu komunitu obyčejných lidí. Nemáte k dispozici dostatek jídla ani léků a vaší jedinou nadějí na přežití je hledání zásob a rozumné vyhodnocení rizik, které stejně chtě nechtě někdy budete muset podstupovat. Neuvěřitelně autentická atmosféra je opravdu brilantní a nenechá vás chladnými. This War of Mine si i přes své na první pohled minimalistické zpracování získalo srdce mnoha hráčů a negativní ohlasy na tento titul budete opravdu hledat velmi obtížně.

Otcův slib

Nové DLC s názvem Father's Promise už svým pojmenováním naznačuje ústřední příběhovou zápletku, kterou přináší. Hra vás opět uvrhne do nehostinného válečného prostředí a seznámí vás s osudem otce Adama a jeho nemocné dcery. Hlavní hrdina přišel o svou milovanou manželku a v těžké situaci se musí postarat nejen o holý život, ale také svou nemocnou dceru. Hádáte správně - obstarání potřebných léků ani tentokrát nebude jednoduché. A co hůř - jednoho dne se probudíte a vaše dcera je pryč. Nezbývá tak nic jiného než se vydat na její záchranu a nezemřít či nevyhladovět v mezičase.

Příběh je založen na audio-dramatu polského autora Łukasze Orbitowského a nabídne silnou atmosféru a dechberoucí zvraty. Jinak ale hra zůstává ve starých kolejích. Začínáte ve svém domě, který postupně můžete rozšířit o šikovné upgrady, a postupně se dostanete i do nových lokací - nemocnice nebo letiště. Jste ale limitováni určitým počtem dnů, na což je rozhodně třeba brát zřetel.

Objevíte zde i některé nové mechaniky například při komunikaci s NPC, ale v jádru vše zůstává tak, jak hru znáte. DLC se ovšem soustředí na příběh a pravděpodobně nenabídne takovou výzvu, jako základní hra.

Přesto rozšíření This War of Mine poskytne opravdu silný zážitek plný emocí a těžkých momentů - navíc opět z jiné perspektivy. Father's promise je prvním ze tří příběhů série Stories a na Steamu jej můžete zakoupit za směšnou cenu 1,99 €. Herní doba se pak pohybuje přibližně kolem dvou hodin čistého času. A to je podle mého názoru celkem fér nabídka.

• Zachování silné atmosféry
  • Zajímavý příběh plný emocí
  • Drobné novinky