Recenze: Trust GXT 383 Dion - nejvyšší model v nabídce
Technologie Článek Recenze: Trust GXT 383 Dion - nejvyšší model v nabídce

Filip Němeček

Filip Němeček

29. 12. 2018 13:26

Otestovali jsme nejlepší headset od značky Trust.

Headset GXT 383 Dion představuje v nabídce výrobce Trust vůbec nejdražší model. Dostanete k němu zvukovou kartu do USB, která zajistí virtuální 7.1 zvuk a headset rovněž dokáže fungovat s konzolemi.

Design headsetu sází na tradiční matnou černou a oživuje ho prakticky pouze nepatrné modré podsvícení náušníků. Headset je kompletně uzavřený, výrobce ale z nějakého důvodu na náušníky umístil imitace mřížky, která působí poměrně vtipně. Bez ní by headset vypadal uhlazeněji. Konstrukce využívá tradiční kovový most a čelenku, aby headset držel na hlavě bez jakéhokoliv nastavování. Ona čelenka po nasazení tlačí možná kapku více, než by bylo zdrávo, ale po chvíli jsem na to vždy zapomněl a při používání si ničeho nevšiml. Kvalita zpracování je dobrá, nevšiml jsem si, že by někde něco vrzalo a tak podobně.

Výtku bych měl k vysunovacímu mikrofonu, jde celkem ztuha a měl jsem strach, abych ho náhodou nepoškodil. Kvalita mikrofonu je na úrovni headsetů konkurence a asi není, co víc dodat. Zároveň jsem ale při nahrávání v Audacity narazil na drobný šum, při hraní s kamarády si ale nikdo nestěžoval. Praktické je rovněž tlačítko na vypnutí mikrofonu na ovládání, které je umístěno na kabelu. Ještě se k němu dostanu.

GXT 383 Dion nabízí virtuální prostorový zvuk, což znamená, že se zapojuje do USB a disponuje vlastní USB zvukovou kartou. Chápu, že její design není nejdůležitější součástí headsetu, přesto by bylo fajn, kdyby si s ním Trust dal více záležet. Takto vám na stole leží černý kvádr se zaoblenými hranami a dost výraznou LED na horní straně. Zelená barva značí normální režim, světle modrá potom prostorový zvuk na který se přepnete jednoduše postranním tlačítkem.

Prostorový zvuk se dá ve hrách celkem poznat, jako u každého virtuálního řešení ale samozřejmě platí, “že to není ono”. Osobně mi přišlo, že hudba zněla lépe také při zapnutém 7.1 zvuku.

Co se týče kvality zvukového podání, GXT 383 Dion je na tom podobně jako celá řada ostatních herních headsetů. Při hraní je zvuk dobrý a efekty jako střelba nebo výbuchy dost vyniknou. Na hudbu úplně není, ale pořád se mi reprodukce líbila a neměl jsem nutkání vrátit se k jinému headsetu, či si spravit chuť špunty od Beyerdynamic. Jelikož jsem v minulosti recenzoval GXT 344 Creon, tak jsem měl právě o zvukové podání obavy, nakonec se ale nenaplnily.

Poslední části headsetu je ovládání na kabelu. Hned na první pohled překvapí velikostí, která je opravdu velká. Kromě již zmiňovaného tlačítka na vypnutí mikrofonu nabízí také dva ovladače hlasitosti. Jeden je pojmenovaný “Game” a druhý “Chat”. Můžete si nezávisle na sobě nastavit hlasitost hry a hlasového chatu s kamarády. Bohužel takto to funguje pouze na konzolích. Na počítači nedělá “Game” nic a pomocí “Chat” se nastavuje celková hlasitost všech zvuků. Je škoda, že to celé nefunguje lépe. Poslední ovladač slouží k nastavení basových vibrací. Netuším, jak přesně mají být cítit, ale měl jsem pocit, že otáčení ovladačem nemělo žádný efekt.

V závěru není Trust GXT 383 Dion vůbec špatným headsetem a také cena něco málo nad dva tisíce korun odpovídá. Zamrzí spíše méně podstatné drobnosti, jako je design zvukové karty, velikost ovládání na kabelu či imitace zdířek na náušnících.