SteamVR díky nové vychytávce poběží lépe na slabších grafikách
Technologie Článek SteamVR díky nové vychytávce poběží lépe na slabších grafikách

SteamVR díky nové vychytávce poběží lépe na slabších grafikách

Filip Němeček

Filip Němeček

20. 10. 2018 12:33

Motion Smoothing dokáže “vykouzlit” chybějící snímky.

Reklama

Valve představilo užitečnou novinku pro svoji platformu SteamVR. Ve zkratce umožní, aby si plynulé VR hraní užili také majitelé slabších grafik či počítačů celkově. Novinka Motion Smoothing je zatím dostupná v betě SteamVR.

Celé kouzlo se skrývá v dopočítávání potenciálně chybějících snímků. Jakmile SteamVR se zapnutým Motion Smoothing zjistí, že hardware nestíhá dodávat potřebné snímky (pro VR je třeba alespoň 90 FPS a mírně odlišné snímky pro každé oko), tak aktivuje softwarovou magii.

Pokud by nový snímek chyběl, SteamVR umí z předchozích dvou extrapolovat ten třetí a tím zachovat plynulý obraz. Design technologie dokonce umožňuje, aby vypočítala klidně dva nebo tři snímky z jednoho skutečného (tedy toho, který dodá grafická karta).

Novinka bohužel funguje pouze s HTC Vive headsety, protože Oculus a Windows Mixed Reality headsety používají jiný ovladač a jiné techniky, když není dostatek snímků. Beta aktuálně podporuje Windows 10 a Nvidia grafiky.

Jedná se každopádně o fajn cestu, jak nabídnout lepší VR zážitek na slabších systémech.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama