Do hry se dostává obří patch, který mění sílu všech agentů i zbraní. Úprav se dočkají také rankedy, Riot zapracoval na optimalizaci, oznámeních o zabití ve hře a odstranil řadu chyb. Pojďme se na pořádnou dávku změn podívat podrobně.

Obsah


Balanční změny

Agenti

Riot hodlá upravit schopnosti všech agentů. Mění se systém automatického nabíjení některých schopností. Nově na začátku kola budete mít vždy jedno nabití této schopnosti. Pokud skončíte předchozí kolo s jedním, další nabití nezískáte.

Další globální změnou je rychlejší navrácení vize po flashnutí.

Astra

  • Nova Pulse (Q)
    • Cooldown prodloužen: 12 → 15 vteřin.
  • Gravity Well (C)
    • Cooldown prodloužen: 12 → 25 vteřin.
  • Stars/Astral Form (X)
    • Hvězdy jsou neaktivní při pokládání ve fázi nákupu.
      • Jakmile hra začne, hvězdy se aktivují po 1,4 vteřinách.
    • Při útoku může Astra v astrální formě vidět polohu Spiku.
    • Cooldwon po návratu hvězd prodloužen: 8 → 15 vteřin.
    • Cena hvězd snížena: 200 → 150.

Breach

  • Flashpoint (Q)
    • Celkový počet nabití snížen: 3 → 2.
    • Cena zvýšena: 200 → 250.
    • Rychlost projektilu snížena: 2500 → 2000.
  • Fault Line (E)
    • Doba do plného nabití schopnosti zkrácena: 1,5 → 1 vteřina.
    • Šířka zásahu zvýšena: 600 → 750.
    • Čas do aktivace schopnosti zkrácen: 1,3 → 1 vteřina.
    • Dobra omráčení prodloužena: 3 → 3,5 vteřiny.
    • Změna na zbraň zrychlena: 1 → 0,7 vteřiny.
    • Cooldown prodloužen: 35 → 40 vteřin.
  • After Schock (C)
    • Nyní exploduje třikrát a každý výbuch udělí 60 poškození. Výbuchy se opakují po 0,6 vteřinách.
    • Rozsah výbuchu zvětšen: 260 → 300.
    • Změna na zbraň zrychlena: 1,1 → 0,9 vteřiny.
    • Cena zvýšena: 100 → 200.
  • Rolling Thunder (X)
    • Šířka každé exploze zvýšena na 2300, dříve byla takto široká až poslední exploze.

Brimstone

  • Incendiary (Q)
    • Cena zvýšena: 200 → 250.

Cypher

  • Neural Theft (X)
    • Snížen počet bodů do ultimátky: 7 → 6.

Jett

  • Updraft (Q)
    • Cena zvýšena: 100 → 150.
  • Tailwind (E)
    • Již neaktivuje Cypherovo nástrahy.
  • Cloudburst (C)
    • Cena zvýšena: 100 → 200.
  • Bladestorm (X)
    • Zvýšen počet bodů do ultimátky: 6 → 7.

Killjoy

  • Alarmbot (Q)
    • Cooldown po sebrání schopnosti zvýšen: 7 → 20 vteřin.
  • Turret (E)
    • Cooldown po sebrání schopnosti zvýšen: 10 → 20 vteřin.

Omen

  • Paranoia (Q)
    • Cena snížena: 400 → 300.
  • Dark Cover (E)
    • Automatické nabití schopnosti sníženo: 2 → 1.
    • Smoke stojí 100 kreditů.
    • Cooldown zvýšen: 35 → 40 vteřin.
  • Shrouded Step (C)
    • Cena zvýšena: 100 → 150.

Phoenix

  • Curveball (Q)
    • Cena zvýšena: 200 → 250.

Raze

  • Upraven model agentky.
  • Boombot (C)
    • Cena zvýšena: 200 → 400
  • Showstopper (X)
    • Počet bodů do ultimátky zvýšen: 7 → 8.

Reyna

  • Leer (C)
    • Cena zvýšena: 200 → 250.

Sage

  • Slow Orb (Q)
    • Cena zvýšena: 100 → 200.
  • Barrier Orb (C)
    • Cena zvýšena: 300 → 400.
  • Resurrection (X)
    • Počet bodů do ultimátky zvýšen: 7 → 8.

Skye

  • Trailblazer (Q)
    • Dosah vize zvýšen: 1750 → 2250.
    • Maximální doba omráčení prodloužena: 3 → 4 vteřiny.
    • Cena zvýšena: 200 → 250.
  • Guiding Light (E)
    • Počet nabití snížen: 3 → 2.
    • Nabití jsou obnovena po 40 vteřinách.
    • Skye nemusí schopnost znovu zvolit pro aktivaci flashe.
    • Schopnost těsněji oblétává rohy a lépe reaguje při navigaci.
    • Dosah audia snížen: 3250 → 1250.
    • Cena zvýšena: 100 → 250.

Sova

  • Shock Dart (Q)
    • Cena zvýšena: 100 → 150
  • Recon Bolt (E)
    • Cooldown prodloužen: 35 → 40 vteřin.
  • Owl Drone (C)
    • Cena zvýšena: 300 → 400.
  • Hunter's Fury (X)
    • Počet bodů do ultimátky zvýšen: 7 → 8.

Viper

  • Snakebite (C)
    • Doba trvání schopnosti snížena: 8 → 6,5 vteřiny.
    • Okraje schopnosti se formují rychleji.
    • Cena zvýšena: 100 → 200.

Yoru

  • Blindside (Q)
    • Cena zvýšena: 200 → 250.
  • Gatecrash (E)
    • Cooldown zvýšen: 35 → 40 vteřin.

Zbraně

Všechny zbraně

  • Zpomalení po zásahu sníženo: 75% → 72,5%.
  • Rychlost pohybu při které začíná být hráč nepřesný změněna: 30% → 27,5%.

Všechny pušky

  • Nepřesnost při chůzi zvýšena: 1,3 → 2.0.

Všechny těžké zbraně

  • Nepřesnost při chůzi zvýšena: 0,5 → 2,4.

Všechny SMG

  • Nepřesnost při chůzi zvýšena: 0,3 → 1,0.
  • Nepřesnost při běhu zvýšena: 2,0 → 2,5.

Classic

  • Nepřesnost při chůzi zvýšena: 0,25 → 0,84.
  • Nepřesnost při běhu zvýšena: 1,5 → 2,1.

Frenzy

  • Cena snížena: 500 → 450.
  • Nepřesnost při chůzi zvýšena: 0,25  → 0,8.
  • Nepřesnost při běhu zvýšena: 1,0 → 2.0.

Ghost

  • Nepřesnost při chůzi zvýšena: 0,25 → 0,92.
  • Nepřesnost při běhu zvýšena: 1,85 → 3,0.

Sheriff

  • Nepřesnost při chůzi zvýšena: 0,25 → 1,2.
  • Nepřesnost při běhu zvýšena: 2,0 → 3.0.

Judge

  • Cena zvýšena: 1600 → 1850.
  • Snížení poškození na 10 metrech změněno: 13 za kulku → 10 za kulku
  • Snížení poškození na 15 metrech změněno: 10 za kulku → 7 za kulku

Bulldog

  • Rychlost střelby v automatickém režimu upravena: 9,15 → 9,5.
  • Cena snížena: 2100 → 2050.

Shorty

  • Cena snížena: 200 → 150.

Stinger

  • Cena snížena: 1100 → 850.

Bucky

  • Cena snížena: 900 → 850.

Marshal

  • Cena snížena: 1000 → 950.

Ares

  • Cena snížena: 1600 → 1500.

Operator

  • Cena snížena: 5000 → 4700.

Rankedy

Riot plánuje upravit systém matchmakingu v rankedech. Zde jsou konkrétní cíle:

  • Výhra představuje nejdůležitější cíl hry.
  • Individuální výkon s bude lépe rozlišovat a přispěje k férovějším a vyrovnanějším zápasům.
  • Rank by měl reprezentovat aktuální úroveň skillu.
  • Chceme snížit počet důvodů proč hráč na jiných účtech.

Takto by pak měly vypadat změny:

  • Snížení výskytu pocitu "hard stuck" u starších účtů.
  • Vylepšení matchmakingu v rámci všech ranků.
  • Ačkoliv je výhra nejdůležitějším prvkem, individuální výkon bude brát také v potaz na rancích Immortal+.
  • Vyrovnané hry se projeví méně na ranku.
  • Šplhání výše, případně padání ranky bude působit plynuleji.
  • Úprava rozprostření hráčů napříč ranky.
  • Možnost nasazení po rozřazovacích zápasech až do Diamondu 1.

Optimalizace hry

  • Upraveny výpočty rovin, které nyní využívají více vláken procesoru.
  • Vylepšeno využívání vláken napříč více jádry.
  • Optimalizace výpočtu polohy kamery.
  • Optimalizace audia na všech mapách.
  • Celková optimalizace animací schopností.

Sociální panel

  • Najetí myši na kartu hráče zobrazí informace.
  • Nyní lze pozvat do custom hry hráče podle Riot ID.

Herní technologie

Killfeed

  • Vaše killy získají speciální rámeček, aby se odlišily od ostatních.

  • Vedle killů se budou zobrazovat i assissty.

  • Váš assisst bude také zvýrazněný.

  • Některé schopnosti budou v killfeedu vyobrazeny speciální ikonkou.

  • Byly přidání vícebarevné killfeedy pro případ, že by killy vyústily ve stejné barvy vedle sebe.

Funkce Round Rollback pro turnaje

  • Tato funkce dovolí vrátit hru na start předcházejícího kola a znovu začít hrát od tohoto bodu.
  • Funkci lze zapnout v custom hrách v Options → Tournament Mode → On.
    • Funkci může aktivovat moderátor.
    • Při povolených cheatech mohou funkci aktivovat i všichni hráči.
  • Během zápasu lze funkci najít v menu "Cheats"
  • Přidána možnost vypnout a zapnout vnější části zaměřovače.
  • Upraven čas pro získání assisstu a úrovně pro získání assisstu pomocí různých schopností.

Aktualizace postupu

  • V rámci oslav prvního výročí hry byl přidán Year One Event Pass - obdoba Battlepassu zdarma.
    • Tento Pass bude aktivní pouze během patche 3.0 a zůstane ve hře pouze do patche 3.01
  • Přidán Squad Boost - v partě získáte více XP, než když hrajete sami.
    • +8% boost za jednoho hráče, +12% za dva, +16% za tři a +20% za celou premade partu.
    • Toto bude také aktivní během patche 3.0.
  • Přidán postup účtů na nové úrovně, postupujete hraním všech módů ve Valorantu. 
    • Vaše karta hráče nyní bude ukazovat číslo, které zobrazuje vaši úroveň účtu.
    • Už při prvním spuštění hry budete posunuti na určitou úroveň podle toho, kolik her už jste ve Valorantu odehráli před aktualizací 3.0.
    • Více informací najdete zde.

Opravené chyby

Agenti

  • Postavy blokované bariérou Sage nyní při oživení tuto bariéru zničí, aby nebyly vytlačeny mimo textury.
  • Opraveno zobrazování ultimátky Skye na minimapě, i když Seekers nejsou pro nepřátele vidět.
  • Opraveno zobrazení ultimátky Viper jako aktivní v týmovém UI, i když je právě aktivní.
  • Opravena chyba, kdy Cypher mohl umístit svou kameru dovnitř mapy na midu Iceboxu.
  • Opravena chyba, kdy schopnost Reiny Dismiss nemohla být znovu zakoupena, pokud hráč zavřel a znovu otevřel obchod v jednom kole.
  • Opravena chyba, kdy přerušení Sovovy ultimátky během natahování střely dovolilo hráči přeskočit animace.
  • Opravena chyba, kdy při sebrání Cage/TripWires Cyphera nebo Nano Swarms Killjoy zabránilo nákupu druhého náboje schopnosti.

Hodnocené hraní

  • Opravena chyba, která způsobovala pomalé načítání Ranked Rating v historii nedávných hodnocených her.
  • Opravena vizuální chyba na Career screenu, která se objevila těm, kteří spadli z Immortalu.
  • Opravena chyba, kdy se kariéra přátel načítala donekonečna.

Social

  • Opravena chyba, kdy se během interakcí jména přátel promíchala se sociálním panelem.

Obsah

  • Opravena chyba, kdy se hra zasekla během prohlížení skinů.

Herní technologie

  • Opravena chyba, kdy nefungovala funkce vypnutí vnitřního zaměřovače.
  • Opravena chyba, kdy za killy schopnostmi s plošným efektem nezískali hráči správnou odměnu, pokud byl nepřítel pod vlivem debuffu.
  • Opravena chyba, kdy pulzování ikony Spiku a jeho pípání nebylo synchronizované.
  • Opravena chyba, kvůli které se občas nezobrazil ukazatel spojeneckého defuse.
  • Opravena chyba, kdy killfeed observera neměl správné barvy.