Na testovací servery konečně přichází překonávání překážek, obrovské změny balistiky a mnoho dalšího.
Máme k dispozici čerstvé informace pro fanoušky Playerunknown's Battlegrounds. Po předchozím odložení jsme se konečně dočkali - vývojáři potvrdili nahození první vlny nového obsahu na testovací servery. Přestože prý update stále není příliš odladěný a vývojáři přiznávají, že není kompletně stabilní, rozhodli se ho vypustit alespoň na krátký čas už nyní. Původně mělo jít o třídenní testování, ale nakonec proběhne jen v kratším intervalu.
Kdy a kde?
Začátek je plánován na 03:00 v noci z dneška na zítřek, tj. 14. listopadu 2017. V provozu by updatovaná verze měla být přibližně den - možná bude prodloužena. Bohužel se ale nedočkáme nasazení na evropské servery - testování bude k dispozici v regionu Severní Ameriky a Asie - First Person Perspective i Third Person Perspective.
Kompletní přepracování balistiky a "parkour"
Update přinese hlavně dlouho očekávané překonávání překážek ve smyslu přelézání, přeskakování a proskakování a také zásadní úpravu herní balistiky včetně začlenění vlivu odporu vzduchu. Zbraně by měly být lépe vybalancovány a jejich vlastnosti více přizpůsobeny realitě. Změní se trajektorie kulek a na delší vzdálenosti by také měly nově ztrácet rychlost. Upraví se i vlastnosti optických doplňků - pro Red dot a Holographic budete moci také nastavit náměr (zeroing) na kratší vzdálenosti. Větší optiky navíc nabídnou úpravy zoomu pomocí kolečka myši, což je také veliký pokrok.
Hitboxy a poškození
Kromě toho se mění také hitboxy. Dosud se například střelba do končetin penalizovala jen polovičním poškozením. Nyní bude poškození různorodé - čím dále od hrudníku, tím nižší. Tato změna ovšem přijde až později a v tomto testovacím provozu ji ještě nezaznamenáte. Krk postavy dosud nebyl krytý helmou. Nyní ho helma pokrývá a při zásahu zajistí 25 % snížení headshot-poškození. Celkově se nyní poškození vyhodnocuje na základě statistik použité zbraně, vzdálenosti, oblasti zásahu a typu zbraně.
A dál?
Krom těchto hlavních bodů dojde k další optimalizaci - mělo by se snížit využití paměti při načítání terénu a z větší části být eliminováno lagování, když se načítá terén nebo když je v dohledu větší množství hráčů.
Upraven je i systém řízení vozidel. Měl by být opět více realistický. Zlepší se také animace řidičů i spolujezdců. Všechny UAZy budou velikostně sjednoceny a počet míst snížen na 4.
Válka s cheatery
Na závěr vývojáři zmiňují problematický souboj s cheatery, kterých se ve hře vyrojilo v poslední době nespočet. Pozitivní zprávou je, že počet extrémních cheaterů byl celkově snížen přibližně o polovinu a počet běžných cheaterů asi o čtvrtinu. Boj ale nekončí a chystá se zavedení dalších anti-cheatových doplňků, které by měly pomoci nežádoucí podvodníky identifikovat a případně blokovat. Snad tato nekonečná pouť bude pro vývojáře čím dál více úspěšnější.