Recenze her Diablo IV Recenze Recenze Diablo IV - nekonečná řež

Recenze Diablo IV - nekonečná řež | Kapitola 2

Jarmil Černý

Jarmil Černý

7. 8. 2023 14:00

Seznam kapitol

1. Jde do tuhého 2. Budiž příběh! 3. Co s životem?

Usedám k obrazovce a s obrovským očekáváním pouštím Diablo IV. Při tom se mi v hlavně honí myšlenky typu: „Bude mě to počtvrté bavit?“ nebo „Nebude hra pro Blizzard posledním hřebíkem do rakve?“ a „Jak dlouho vydržím hrát v kuse?“

Budiž příběh!

Vaše bohulibá/démonunelibá mise na záchranu světa proběhne v prologu, 6 aktech a epilogu. Příběhem Vás bude provázet Lorath Nahr, vypravěč nikoli nepodobný Deckard Cainovi. Bohužel takovou lásku jako k této legendární postavě herní série Diablo si k němu asi nevytvoříte. Škoda. Jiné postavy hlavního příběhu a vedlejších misí také bohužel neoplývají výrazným osobním kouzlem. Tento neduh ale moc rádi přehlídnete. V drtivé většině ostatního je totiž Diablo IV vrcholným dílem. Od grafického zpracování, přes hratelnost, dialogy až po herní možnosti a hlavně hudbu. Ta dodává celé hře tak temný a sklíčený nádech, že pochyby o záchraně Sanctuary přepadnou každého.

Nemusíte ale zoufat. K zabíjení nikdy nekončících hord příšer, jejich elitní vůdců a bossů Vám hra nabídne nepřeberné množství předmětů. Ty Vám bude doslova házet pod nohy. Nemalou chvíli proto strávíte porovnáváním výzbroje, která se bude co do kvalit lišit jen o drobné body nebo desetiny procent. Pro vybavení budete moci získávat vylepšení procházením dungeonů, kterých vývojáři rozeseli po mapě na desítky. Herní čas také prodlouží celá řada vedlejších misí, objevování desítek lokalit a oltářů zasvěcených Lilith. Ve hře se také objeví pevnosti. Těch je sice jen pár, ale obtížností předčí i příběhové mise. Při všem tom objevování se budete pohybovat v rozlehlém světe rozděleném na 5 regionů. Když proto vyměníte po čase ochozené boty za zbrusu nové podkovy oře, budete jásat.

Ve hře samozřejmě nesmí chybět oblíbené levlování postav a s tím spojený výběr aktivních a pasivních schopností. V tom hra nevybočuje z běžných mantinelů jiných RPG. Celkově ale není skillů na výběr tolik, kolik bych si přál. To může být pro někoho odrazující. Já jsem jako fanoušek Diablovek tuto nedokonalost neřešil. Schopnosti můžete, stejně jako v Diablo III, sestavovat do funkčních buildů, jejichž sílu umocníte odpovídajícím vybavením. Od 50. do 100. levelu budete sbírat již jen tzv. paragony, tedy pasivní vylepšení. Proč byste něco takového dělali, ptáte se? Protože Endgame!

Předchozí
Další