Ztráta bude příští rok o něco vyšší, jak tvrdí samotný obchod.
Jeden z největších videoherních řetězců oznámil, že za jeho poslední fiskální rok obchodoval s masivní ztrátou 673 milionů dolarů, která je největší v jeho historii. Obchod odhalil některé statistiky - prodej sběratelských předmětů vzrostl o 11% na 707 milionů dolarů, prodej hardwaru spadl o 1% na 1.77 miliardy dolarů, prodej nového softwaru spadl o 5% na 1.87 miliardy dolarů a prodej bazarových her se propadl dokonce o 13% na 1.87 miliardy dolarů.
Důvod je jasný. Vývojářská studia se snaží své produkty přesouvat na digitální tržiště, ať je to Steam, Epic Store či vlastní launchery. Je to pro ně mnohem výhodnější - hry zde mohou umístit bez externího vydavatele a navíc nemusí svůj podíl snižovat ještě o cenu fyzických nosičů. Většina hráčů se tomu přizpůsobila a často si tuto změnu pochvalují, přeci jenom máte své hry pohromadě bez nutnosti někam chodit. Zároveň s tím klesl počet bazarových her, jelikož často se svou hrou dostanete unikátní kód, který nikdo jiný použít nemůže. A právě na bazarových hrách GameStop z velké části stál.
GameStop si toho je ale již dlouhodobě vědom. Již přes dva roky hledá investora nebo někoho, kdo by řetězec koupil a znovu postavil na nohy. Minulý rok si řetězec připsal profit "pouhých" 37 milionů dolarů, což není na celosvětový řetězec nijak velký výdělek. GameStop na příští rok plánuje velké kroky vedoucí k zmenšení ztráty jako například zvětšení efektivity samotných obchodů, operativní vylepšení a bohužel i propouštění.
GameStop nepočítá s promítnutím těchto kroků do příštího roku, ale spíše do roku 2021. Můžeme tak očekávat, že kamenné obchody se změní v obchody se sběratelskými předměty, herním merchem a spoustou kartiček na koupi herní měny. Jen tak se budou moct tyto obchody do budoucna uživit.