Nově snímá ruce a obraz je mnohem ostřejší.
Microsoft skutečně představil druhou generaci HoloLens, ale společně s ní se také rozhodl dramaticky změnit směřování produktu. HoloLens 2 už cílí pouze na profesionály a enterprise využití. Microsoft vůbec nepočítá s nadšenci či prostě využití podobně jako Oculus Rift nebo HTC Vive.
Jednou z hlavních novinek je platforma, HoloLens 2 totiž běží na Qualcomm čipu Snapdragon 855, zatímco první generace používala Intel. Microsoft samozřejmě připravil nové vlastní čipy pro zpracování snímání a další náročné operace.
Displeje pro každé oko mají rozlišení 2K a poměr stran 3:2, nechybí ani mnohem širší zorné pole. Kromě toho umí HoloLens 2 snímat ruce, takže se augmentované objekty chovají mnohem více jako ty skutečné a tak s nimi lze i manipulovat.
Microsoft se rovněž rozhodl druhou generaci kompletně otevřít a dovolit ostatním, aby vytvářeli obsah či nástroje. Přímo při představení HoloLens 2 se tak objevil šéf Epic Games a oznámil plánovanou podporu Unreal Engine.
Cena nové generace vychází v přepočtu asi na necelých 80 tisíc korun, což je zřejmě hlavní důvod, proč Microsoft ani nenabízí novinku “běžným” zájemcům. Technologie je to zkrátka ještě drahá a potřebuje čas na dospětí.