Na GDC se NVIDIA pochlubila tím, že zpřístupní přes novou verzi ovladačů technologii raytracing i pro starší generaci karet. Minimálním požadavkem je alespoň  GTX 1060 6GB. Ani to ale nejspíše nebude stačit.

Jak ukazuje tento obrázek, i GTX 1080 Ti je 3x pomalejší než RTX 2080 při zapnutém raytracingu. NVIDIA proto doporučuje alespoň GTX 1660, která již využívá technologii Turing. 

Jak lze vidět na těchto testech, FPS se u staré generace drží na opravdu nízkých číslech. I přesto je ale třeba udržovat si trochu optimismu. Všechny tyto testy běží na 1440p a Ultra nastaveních. Navíc jsme již psali o demu, které vydalo Crytek. Později se vyjádřilo, že při budoucí optimalizaci by raytracing mohl běžet v ucházející kvalitě i na staré generaci grafických karet. V tuto chvíli ale budou technologii raytracingu pro starší generaci podporovat pouze dva enginy, a to Unity a Unreal. Pokud nedisponujete alespoň 1080 Ti, doporučujeme raytracing zatím nezkoušet a vyčkat si na budoucí aktualizace.