Recenze: Apex Legends, syn Blackoutu
Gaming Článek Recenze: Apex Legends, syn Blackoutu

Recenze: Apex Legends, syn Blackoutu

Radek Raudenský

Radek Raudenský

17. 2. 2019 19:50

Máme zde snad možného konkurenta Fortnite?

Už se snad zdálo, že si trh s Battleroyale žánrem jasně rozdělilo PUBG s Fortnitem, a nikdo jiný se nebude chtít pouštět do předem prohraných bitev, či pouze skončit v pozadí. Pak se ale zčistajasna objevil Respawn Entertainment, oznámil a vydal svou vlastní adaptaci BR s názvem Apex Legends- F2P FPS BR hru z Titanfall univerza. Zasloužil si za to obrovský hype a milion hráčů hodinu po launchi. Ale jaká hra doopravdy je?

Rande Blackoutu s Borderlands

Apex byl prý ve vývoji od té doby, co se Respawn Entertainment dostal pod křídla EA. Od začátku bylo jasné, že by hra měla být s Titanfall tématikou. Mě osobně ale hra nepřipomíná nic, co by se Titanfallu mohlo jen přiblížit. Nenajdete zde žádné titány, ti prý byly v plánu, vnesly by ale do hry zbytečný chaos a příliš velkou výhodu. To samé platí pro double-jump a wallrun. Dle herních designérů by tyto dvě vychytávky způsobily to, že by váš nepřítel mohl v mžiku sekundy zmizet a vy byste neměli pojetí, kde se právě nachází.

Pro mě osobně je Apex spíše kombinací COD: Blackout a Borderlands. Z Codka si Titanfall bere jen to dobré- svižný pohyb, skvělou střelbu a rychlý looting, z Borderlands si bere krásné prostředí a atmosféru.

Recenze: Apex Legends, syn Blackoutu

Co se týče technické stránky, ta je zatím zvládnuta perfektně. I přes raketový nástup hráčů to servery zvládli perfektně a nezaznamenal sem jediný lag či záškub. Ve hře nejsou žádné bugy a tak je herní zážitek naštěstí plynulý bez žádných technických problémů.

Vylepšuje vše, co je pro BR typické

Pojďme ale k celkovému gameplayi a k již naznačeným vylepšením. Jen co se připojíte do hry, všimnete si záložky Legends. Ve hře totiž nemáte jednotnou postavu, kterou si perzonalizujete pouze pomocí oblečení, ale je na výběr celkem 6 postav, které jsou ihned přístupné, a další 2, které si můžete zakoupit za herní měnu, a to jak za zpoplatněnou, tak i za normální, kterou získáváte za nové lvly. Každá postava má celkem 3 schopnosti, a to svou Passive, pomocný spell a ultimátní schopnost. Jak naznačují ikonky nad postavami, rozlišují se na různé classy jako support, tank apod.

Recenze: Apex Legends, syn Blackoutu

Jakmile se proderete všemi postavami a zjistíte, jaká vám sedne, můžete se vrhnout přímo do hry. Zde přichází další nezvyklost. Nemůžete hrát solo. Hra vám vždy najde další dva spoluhráče, a do hry se tak dostává 20 týmu po 3. Může se to zdát jako otravné, ale hra si s tím skvěle poradila a svým nenásilným způsobem vás donutí ke spolupráci. Po výběru postav, kde mimochodem hraje naprosto epická hudba a vy se cítíte jako ten vyvolený, se vám ještě objeví váš Champion. Je to hráč, který vyhrál předchozí hru, a vaším úkolem je daného hráče zabít a získat za něj XP.

Recenze: Apex Legends, syn Blackoutu

Po krátkém načítání se dostáváte nad herní mapu. Ta je vskutku maličká, po pár hrách prozkoumáte většinu lokací a nic vás tak nepřekvapí. Pro někoho to může být negativum, pravdou je, že to přidává na akčnosti a dynamice celé hry, nemáte nouzi o souboje a pokaždé vás překvapí, že jste tak blízko zóny. Samotný výsadek je také řešen jinak, než ve všech ostatních BR hrách. Z vašeho squadu je určen jeden Jumpmaster, který určuje lokaci, kam spadnete, a celou dobu ho následujete. Pokud ale s jeho rozhodnutím nesouhlasíte, máte možnost váš squad opustit a vydat se na samostatný pochod za vítězstvím.

Recenze: Apex Legends, syn Blackoutu

Jakmile dopadnete, začíná pravá zábava. Jak sem již naznačil, celý chod hry je velmi podobný Blackoutu od Activisionu. Pohyb je svižný (a rychlý, pokud si nevezmete tanka), ovládání zbraní se rychle dostane do ruky a záleží pouze na vás, jaká zbraň vám sedne nejvíce. Zbraní není málo, většina AR je ale burst, osobně tedy sahám zejména pro LMG nebo SMG. Ve hře se nachází několik druhů nábojů, které jsou zejména v early fázi nedostatkovým  zbožím. Každá zbraň má také možnost několika attachmentů, které se rozdělují do několika skupin podle své vzácnosti.

Se soubiji se pojí i Kill leader. Je to hráč, který v současné době drží nejvíce killů v dané hře. Za každý kill, který zvládnete dát jako Kill Leader, dostáváte XP navíc, stejně jako za samotné zabití Kill leadera.

Souboje jsou díky různorodosti postavám celkem nepředvídatelné a vždy vás něco může překvapit. Abyste se uprostřed boje najednou neocitli sami, musí fungovat komunikace s týmem. Můžete se svými kolegy mluvit díky voice-chatu, Respawn ale vytvořil i svižný systém pingů, kterými můžete označit nejen loot, který leží před vámi, ale i různé akce jako "Looting this area", "Someone been there", nebo rychlý ping, který označí nepřítele. Díky tomu o sobě ví celý tým a z osobní zkušenosti mohu říct, že se hráči snaží navzájem následovat a pomáhat si.

Recenze: Apex Legends, syn Blackoutu

Zábavná přestávka od Fornite

Musím říct, že sem vyzkoušel mnoho BR titulů a Apex je opravdu zábavný. Budu se znovu opakovat, ale ta svižnost propůjčená z CODka (či Titanfallu, Respawn je totiž studio složené z bývalých tvůrců série Call of Duty) dává hře úplně jiný rozměr, a tak se nemusíte obávat dlouhých přeběhů bez jediného výstřelu, jako je to například v PUBG nebo ROE. Je zde méně taktizování, ale o to více přestřelek. To samozřejmě znamená i více úmrtí. Kromě klasického knocku máte možnost oživit svého teammata i tím, že vezmete jeho vlajku. Tu pak můžete odnést ke speciálnímu pointu na mapě, kde máte možnost své spoluhráče oživit i po smrti, ale bez lootu.

Každá postava je navíc samostatně nadabovaná, takže občas vám vyhodí celkem vtipnout hlášku, ale zejména komentuje aktuální dění ve hře- uzavírání zóny, nový Kill leader nebo Care Package (drop).

Mikrotransakce

S tím, že je hra F2P, se samozřejmě pojí mikrotransakce. Ty jsou naštěstí jen kosmetické a skiny se budou obměňovat po vzoru např. Fortnitu.

Recenze: Apex Legends, syn Blackoutu

Jak si můžete všimnout, ve hře se nachází dohromady 3 měny. Modrá má název Crafting Materials. Ten dostáváte z Apex Packů a můžete si  za ní vytvořit různé bannery, postoje nebo méně vzácné skiny na postavy. Druhá v pořadí jsou Legend tokeny, které jsou určené hlavně pro zakoupení nových Legends, tedy postav. Poslední z nich jsou Apex coiny, které si můžete zakoupit za reálné peníze a pořídit si již zmíněné skiny.

Recenze: Apex Legends, syn Blackoutu

Hodnocení

Respawn vzal základy, které si po kouskách poupravil a tím překopal všechny zvyklosti v jeden skvěle fungující celek. Pro mě jako celkem milovníka BR her je Apex velice milé překvapení, které bych doporučil každému alespoň vyzkoušet a vytvořit si na hru svůj názor, přeci jen je to zadarmo.