Recenze: Band of Defenders - Příjemné překvapení od českých vývojářů
Gaming Článek Recenze: Band of Defenders - Příjemné překvapení od českých vývojářů

6. 4. 2018 09:01

Česká hra, která v žánru Tower Defense neudělá žádnou ostudu

Právě dnes vychází další výtvor z dílny našich vývojářů, hra Band of Defenders a jestli je opravdu o co stát si povíme v naší recenzi. Band of Defenders je co-op střílečka z pohledu první osoby od poměrně neznámého vývojářského studia Alda Games. Toto studio se původně zabývalo vytvářením mobilních her a mezi jeho nejznámější výtvory patří tituly Save the Snail nebo The walking zombie: Dead.

Ani bych se nedivil, kdyby většina z vás o téhle hře nikdy neslyšela. Popravdě jsem o hře také neměl nějaké velké informace, ale jelikož jsme v redakci měli volný klíč, tak po rychlém zhlédnutí trailerů a přečtení o čem hra vůbec je, se mi celkem zalíbila a rozhodl jsem se ji vyzkoušet a musím říct, že to nebylo špatné rozhodnutí. Hra samotná nemá nějaký herní příběh, pouze vás úvodní scénou vtáhne do problému, který nastal po výbuchu nukleární bomby. Vaším úkolem je bránit pokus opětovného obnovení lidské civilizace před mutanty a bandity, kteří se to snaží překazit.

Tisíce možných kombinací

Tato hra se řadí jako další z mnoha titulů do žánru Tower Defense. Ve stručnosti jde o to, že máte nějaké prostředky, které musíte využít pro ochranu předem daného bodu. Velká výhoda těchto her je, že si většinou můžete vymyslet svoji vlastní strategii. Chcete si prvně opevnit bod, který musíte chránit a teprve poté se soustředit na výstavbu věží nebo postavíte věže jako první, aby vám pomohly s bráněním a vy se mohli v klidu soustředit na vaše další kroky? Je opravdu jen a jen na vás jakou taktiku zvolíte, já se osobně snažil každou hru vytvářet nové a nové taktiky a musím říct, že jsem za dobu mého testování nestihl aplikovat ani zdaleka všechny. S kombinací tří druhů barikád a čtyř variant věží, kde každá z nich má ještě tři stupně vylepšení, je pocit volnosti ještě daleko silnější. A to nemluvím o dalších věcech, které ve hře naleznete. Protože zde nemůžete vámi postavené barikády přeskakovat, což jsem popravdě moc nepochopil, neboť jeden typ nepřátelských jednotek to dokáže bez obtíži, tak se zde nachází portály, které když postavíte, tak můžete volně procházet ven z vámi zastavěné oblasti. Dále zde můžete nálezt střílny, kde se můžete schovat před nepřátelskými odstřelovači, anebo různé platformy pro dobití zdraví a munice. Velmi příjemné jsou i bonusy do startu, které se vám postupně odemykají, ať už to je peněžní kompenzace nebo máte na začátku granát navíc.

Achievement, achievement a zase achievement

Ano, achievementů je tu opravdu mnoho, zejména na začátku hry, kdy dostáváte achievement opravdu za každou prkotinu. Hele, ty ses připojil do hry? Tady máš jeden.. Hele koukám, že jsi se připojil na mapu, tady máš další, ty jsi nebyl ještě na téhle mapě, tak ať všichni vidí, že jsi tu už byl, tu máš ještě jeden.. Nekecej, ty jsi otevřel bednu, hádej, co za to dostaneš? A mohl bych pokračovat, pokud tedy máte rádi achievementy, tak minimálně na začátku hry si jich užijete až dost. Naštěstí s postupem hry je už dostáváte pouze za nějaké větší úspěchy, jako například zabij 500 nepřátel atp.

Tohle se však nedá říct o zbraních, protože věřte tomu nebo ne, ke zbraním v této hře se dostává poměrně těžko a to jich je zde přes dvacet kousků. Za každou novou úroveň dostanete jednu bednu, která obsahuje nějakou výbavu pro vás, což znamená, že můžete dostat zbraň, ale můžete taky dostat nový typ věže nebo barikády, popřípadě některý z bonusových předmětů. Takže se vám jako mně může stát, že budete mít na 10 úrovni stále základní zbraně, když tedy nepočítám obyčejné pistolky, a váš kamarád může hned na třetí úrovni dostat poměrně silné "ákáčko". Což musím uznat není úplně spravedlivé, ale na druhou stranu, to hře přidává něco více na atraktivnosti, protože pokaždé s nesmírnou netrpělivostí čekáte, co za předmět dostanete právě teď. Nyní se zde možná nabízí často propíraná otázka mikrotransakcí a musím říct, že v předběžném přístupu jsem nenašel ani jediný náznak připravovaných mikrotransakcí, ale uvidíme, co přijde s plnou verzí.

Velmi chabé AI

Jediná věc, co mě na té hře opravdu zklamala, byla bohužel umělá inteligence vašich nepřátel, což si myslím, že je velký problém u hry, kde vlastně bojujete pouze proti umělé inteligenci. Teď nemluvím o tom, že se čas od času jeden z vašich nepřátel zasekne někde ve stěně, kde ho ani nevidíte a kvůli tomu musíte celou hru restartovat. To je věc co se dá opravit poměrně jednoduše. Já se spíše bavím o tom, že pokud se nepřátelé rozhodnou zaútočit na vaše opevnění, tak na ně stačí prostě naběhnout a pak hned trochu ustoupit a oni okamžitě přesměrujou svůj útok na vaší osobu, takže si potom vystačíte s přihlouplým couváním, kdy vaše věže vesele a bez žádného obtěžování útočí na "bezbranného" mutanta.

Závěrem

Band of Defenders se řadí na jednu z povedenější českých her, která se může pyšnit poměrně širokým obsahem a možnostmi, jejíž vizáž však výrazně kazí velmi špatná umělá inteligence, která by si určitě ještě zasloužila trochu práce. Když však přihlédnu k tomu, že je hra od poměrné neznámého a malého studia, které se pustilo do vytváření PC titulů teprve nedávno, tak to není vůbec špatný počin.

• Obsahem nabitá hra
  • Způsob získávání vybavení
  • Umělá inteligence