Recenze: Creative Sound Blaster G3 - Zvuková karta nejen pro herní konzole
Recenze Hardware Článek Recenze: Creative Sound Blaster G3 - Zvuková karta nejen pro herní konzole

29. 3. 2020 21:17

Recenzujeme digitální audio konvertor určený pro hráče - počítačové i konzolové.

Mohli byste říct, že se v poslední době s všemožnými zvukovými kartami a digitálními audio konvertory roztrhl pytel a minimálně u značky Creative bych vám dal za pravdu. Dnes se podíváme na jedno skutečně kompaktní řešení, které má velké ambice s využitím mezi komunitou hráčů. Proč? Bavíme se o externím audio převodníku Creative Sound Blaster G3, který prostřednictvím rozhraní USB-C (resp. USB-A s redukcí nebo optický port) můžete používat nejen s počítačem, ale také konzolemi PlayStation 4 nebo Nintendo Switch.

Zvukovka pro hráče na míru

Právě zaměření na konzolisty je tou hlavní předností, se kterou se Creative u G3 chlubí. Ve stáji tohoto výrobce jde o první Sound Blaster, který se ubírá speciálně tímto směrem. Hlavní myšlenka je jasná – tenhle zvukový modul vám umožní vyšperkovat audio výstup vaší konzole, což by bez externího zařízení bylo docela problematické.

Jednou ze zásadních výhod je GameVoice Mix – funkce, která umožňuje vyvažování hlasitosti hry a komunikačního softwaru. Samozřejmě si ale veškeré výhody spojené s jeho používáním můžete užít i v prostředí Windows nebo macOS. V trochu omezenějším rozsahu jsou dostupné pro Nintendo Switch – například zmíněný balanc zvuku hry a komunikátoru podporován není.

Kapesní hromada audia

Na spodní straně potom najdete jeden vstupní 3,5“ jack pro mikrofon, druhý pro sluchátka a uprostřed i zmíněný optický vstup (metrový kabel je součástí balení). Přímo na těle téhle audio tyčinky najdete i základní ovládací prvky – kolečko upravující citlivost mikrofonu, ovládání hlasitosti, které zároveň s aktivovaným přepínačem slouží i k výše popsanému balancování hlasitosti, tlačítko pro utlumení mikrofonu a hlavní podsvícené kulaté tlačítko, které aktivuje režim „Footsteps Enhancer“ – tedy zvukový profil, který zvýrazní frekvence kroků ve hře, což by vám mělo pomoct s lepší orientací a odhalením nepřítele.

Je samozřejmě potřeba zdůraznit, že tento DAC neprocesuje audio v žádném extrémně vysokém rozlišení. Zvládá přehrávání při 24bit / 96 kHz a sluchátkový zesilovač je vhodný pro vybuzení výstupu s impedancí až 300 ohmů. Ale je jasné, že při ceně 59,99 EUR rozhodně nejde o produkt pro audiofily. Tohle je zkrátka převážně herní zařízení, které si klade za cíl posunout o kousek dál možnosti konzolistů a celkový dojem z audia pro všechny uživatele.

Software i v telefonu s bluetooth

Při používání s Windows nebo macOS můžete k nastavení a úpravám využít aplikaci Sound Blaster Command software. Vždy ale můžete využít Sound Blaster Command pro Android a iOS – a to prostřednictvím rozhraní Bluetooth, což je perfektní řešení – žádné kabely a složité nahrávání profilů přes USB či jiné konektory. Na spodní straně potom najdete jeden vstupní 3,5“ jack pro mikrofon, druhý pro sluchátka a uprostřed i zmíněný optický vstup (metrový kabel je součástí balení).

Překvapilo mě, že to Creative s hráči myslí opravdu natolik vážně, že přímo do softwaru zabudoval přibližně patnáct profilů na míru ušitých některým z nejznámějších titulů – za všechny budu jmenovat třeba Playerunknown’s Battlegrounds, Fortnite nebo Zaklínače. Kromě toho ale můžete samozřejmě využívat tradičních vychytávek, na které jsme u Creative zvyklí. Je to třeba intuitivní nastavení ekvalizéru, scout-mód, které opět slouží ke zvýraznění typických frekvencí pro orientaci na herní mapě a nebo klasická nastavení audio vstupu i výstupu.

Byť nejde o žádný high-end, se zvukovým výstupem jsem byl spokojený. Samozřejmě je výsledek markantně ovlivněn vašimi sluchátky či reproduktory, ale právě doplňkové možnosti jako úpravy ekvalizéru, bass boost či zmiňované funkce jsou hlavní přidanou hodnotou, kterou Sound Blaster G3 svým uživatelům přináší. I herní profily se zdají být relativně slušně nastavené a případně si vždy můžete zvuk do určité míry vyladit dle svých potřeb.

Vyzkoušel jsem i připojení ke konzoli PlayStation a vše fungovalo na jedničku. Chcete-li si osvěžit feeling z herních ale i hudebních audio stop, G3 může být dobrá volba. Hlavně pro ty, kteří jej využijí i s konzolí. Dle stránek výrobce je jeho doporučená cena 59,99 EUR, což v českých e-shopech znamená přibližně 1.600 Kč.

• Kompatibilita s konzolemi
  • Ovládání přes bluetooth a mobilní aplikaci
  • Intuitivní software