Přitom vypadalo tak slibně.
The Culling vyšlo v největším boomu Battle royale her, kdy herní trh válcovalo PUBG a H1Z1. Různí vývojáři se snažili tohoto hitu chytit a nějakým způsobem se odlišit. A tak studio Xaviant vyvinulo The Culling. Na nezávislé studio hra měla celkem dobrou grafiku, plynulou hratelnost a několik vychytávek, zejména systém craftění.
A The Culling se celkem dařilo. Ale místo toho, aby se studio Xaviant soustředilo na vylepšování své hry, rozhodlo se vytvořit druhý díl. Ten byl samozřejmě hráči okamžitě roztrhán na kusy a vývojáři jen ihned stáhli z prodeje a soustředili se na svůj první díl. Jejich krok s druhým dílem jim ale zadělal na velké negativní ohlasy, a tak se Xaviant rozhodlo The Culling přesunout na F2P model a trochu ztenčit svůj tým.
Ale ani to nepomohlo. Jak sami hráči tvrdí, v současné chvíli se stěží naplní server. Navíc další updaty do hry akorát přidaly mnoho bugů a hru tak rozbily. Xaviant jsou si toho vědomi a oznámili, že jejich hra končí.
I když nás mrzí toto sbohem, chceme z celého srdce poděkovat každému, kdo si naší hru užíval, dával nám feedback a věnoval nám své těžce vydělané peníze. The Culling bylo dílo naší péče, byla to zkušenost a možnost věnovat se naší vášni - vytvářet hry. Bohužel ani přechod na F2P netvořil takový obrat, abychom uživili naše studio a zabezpečili další podporu naší hry.
Xaviant dále svou hru nabízí dalším studiím, které by měli zájem o pokračování v jejich šlépějích a dále prohlubovat herní potenciál.
Je škoda, že The Culling končí. V době trendů znamená jakýkoliv krok vedle propad hry a studio Xaviant udělalo opravdu hodně kroků vedle. Je ale možné, že se hry ujme nějaké studio se stabilní základnou a The Culling se opět dočkáme.