Velký patch přichází do hry a přináší dlouho očekávané změny.
Nový patch přichází do Valorantu spolu s čtvrtou epizodou třetího actu a přináší dlouho očekávanou proměnu Yoruho kitu, renovaci Iceboxu, menší úpravu na mapě Ascent a několik změn zaměřených na balance agentů.
Úpravy agentů
Obecné
Došlo k vylepšení systému používanému u abilit pokládaných do prostoru tak, aby bylo jednodušší nalézt místo pro položení ability v malých prostorech. Tento update se týká následujících schopností:
- Shrouded Step (Omen)
- Viper´s pit (Viper)
- Trademark a Rendez-vous (Chamber)
- Gatecrash (Yoru)
- Barrier orb (Sage)
- všechny schopnosti Killjoy
Omen
Omen v momentální metě výrazně zapadl a především na vyšších rancích ho skoro nevidíme. Některé dřívější nerfy především na Dark Cover se tak odstraní, a zároveň dojde k vylepšení jeho duel potenciálu.
- Dark Cover
- Přebíjecí doba snížena 40s → 30s
- Cena zvýšena 100 → 150
- Rychlost schopnosti zvýšena 2800 → 6400
- Shroud Step
- Cena snížena 150 → 100
- Snížena doba trvání teleportu 1s → 0,7s
- Paranoia
- Pozměněn pohyb schopnosti tak, aby agenti přímo vedle Omena nebyli zasaženi
Brimstone
Brimstone si své místo v metě sice našel, ale limitace jeho smoků ho ponechává až moc omezeného na specifické mapy. S těmito změnami by se měl Brimstone stát dobrým pickem na větším počtu map.
- Sky Smoke
- Doba dopadu zkrácena 2s → 1s
- Rádius zvýšen 5000 → 5500
- Výška smoku zvýšena na úroveň smoků ostatních controllerů
- Stim Beacon
- Kromě zvýšené rychlosti střelby bude teď schopnost poskytovat i zvýšenou rychlost pohybu o 15%
Astra
Astra momentálně dominuje na všech úrovních kompetetivních zápasů. Brimstone ani Omen se nedokážou vyrovnat vlivu jejích schopností, které je schopna užívat po celé mapě. Tento nerf by měl více odhalit její slabiny a snížit její možnost užívat schopnosti v rychlém sledu za sebou.
- Stars
- Maximální počet hvězd snížen 5 → 4
- Zvýšena doba přebíjení po zpětvzetí hvězdy 14s → 25s
- V přípravné fázi může Astra vzít hvězdy zpět a znovu je položit okamžitě
- Maximální vzdálenost na položení hvězdy zvýšena 10000 → 30000 tak, aby mohla Astra užívat tuto schopnost všude na všech mapách
- Gravity Well
- Doba přebíjení zvýšena 25s → 45s
- Rádius schopnosti snížen 525 → 475
- Schopnost nebude aplikovat debuff na nikoho, kdo bude celým objemem pod ní
- Nova Pulse
- Doba přebíjení zvýšena 25s → 45s
- Schopnost nebude aplikovat debuff na nikoho, kdo bude celým objemem pod ní
- Nebula
- Doba přebíjení zvýšena 14s → 25s
- Doba přebíjení jednotlivých smoků bude ubíhat v sekvencích a nikoli najednou
- Rádius zvýšen 410 → 475
Viper
Jsme velice spokojení s tím, jak se Viper vyprofilovala do mixu controllera a sentinela, ale její nedávné buffy spolu s nejnovějšími mapami z ní udělali nutný pick pro většinu map a zároveň jeden z nejsilnějších sentinel picků. Níže specifikované změny Fuelu by měli donutit její hráče s ním nakládat opatrněji.
- Fuel
- Zvýšení odvodu paliva o 50%, když jsou Toxic Screen a Poison Cloud aktivní souběžně
- Indikátor paliva bude mít červenou barvu ve chvíli, kdy v něm nebude dostatek zásob k aktivaci schopností
- Toxic Screen
- Doba přebíjení po deaktivaci zvýšena 6s → 8s
- Doba přebíjení bude začínat ve chvíli, kdy začne smoke mizet
- Zpoždění po deaktivaci sníženo 1s → 0,8s
- Toxic Screen bude mít žlutý indikátor, pokud bude na cooldownu
- Zpoždění při deaktivaci odstraněno v okamžiku, kdy Viper zasáhne potlačující schopnost
- Byla přidána nová hláška k okamžiku, kdy smoke zmizí z důvodu potlačující schopnosti
- Poison Cloud
- Doba přebíjení po deaktivaci zvýšena 6s → 8s
- Doba přebíjení bude začínat ve chvíli, kdy začne smoke mizet
- Zpoždění po deaktivaci sníženo 1s → 0,8s
- Poison Orb bude mít žlutý indikátor, pokud bude na cooldownu
- Zpoždění při deaktivaci odstraněno v okamžiku, kdy Viper zasáhne potlačující schopnost
- Byla přidána nová hláška k okamžiku, kdy smoke zmizí z důvodu potlačující schopnosti
- Snake Bite
- Snížena doba trvání 6.5s → 5.5s
Yoru
Yoru už delší dobu potřeboval předělání kitu. Fakeout bude nově zrcadlovým obrazem Yoruho, Yoru nově může použít falešný Gatecrash. Dimensional Drift bude nově poskytovat plnou vizi a možnost užití všech schopností.
- Fakeout
- Snížen počet použití 2 → 1
- Životy návnady 150HP
- Návnada je nově běžící verzí Yoruho pohybující se pouze dopředu
- Položení a aktivace návnady funguje stejně, jako původní schopnost
- Jakmile návnadu zasáhne střela z nepřátelské zbraně zastaví se, otočí se směrem k střílejícímu nepříteli a po krátké chvíli vybuchne
- Oponenti v kuželovitém výřezu před vybuchující návnadou budou oslepeni
- Gatecrash
- Zvýšen počet použití 1 → 2
- Cena stanovena na 200
- Doba přebíjení jednotlivých použití odstraněna, vrací se automatický reset po dvou killech
- Falešný Gatecrash může být použit přes F, když je teleportační spot aktivní
- Falešný teleport vydá zvuk a zobrazí stejný vizuální efekt, jako by se Yoru skutečně teleportoval
- Čas k teleportaci snížen 1.5s → 0.5s
- Slyšitelnost zvuku přesouvajícího-se teleportačního spotu snížena 22.5m → 12.5m
- Rychlost pohybu teleportačního spotu zvýšena 675 → 800
- V případě aktivování falešného teleportu se po dobu třiceti vteřin na místě spotu zobrazí značka indikující místo, kde falešný teleport proběhl
- Dimensional Drift
- Trvání prodlouženo 8s → 10s
- Yoru už nemůže být nepřáteli odhalen
- Zvýšený recover-time po opuštění Dimensional Driftu 0.6s → 1.2s
- Yoru nově může v Dimensional Driftu používat veškeré schopnosti
- Když je Dimensional Drift aktivní je zvýšena slyšitelnost Yoruho kroků na 15m
- Aby se zabránilo nezranitelnosti v okamžiku používání Dimensional Driftu, byl přidáno menší zpoždění mezi použitím a vstoupením do něj
Úpravy map
Ascent
- B orb (B lobby) je nově možné sebrat i z menší ze dvou krabic
Icebox
Tento souhrnný update mapy Icebox upravuje především dlouhodobě problematický B site.
Původní | Nové |
- Dveře vedoucí z lokace B Garage se přesouvají na přilehlou stranu
Původní | Nové |
- B Cubby se mírně rozšiřuje tak, aby z ní bylo lépe vidět na B Site
Původní | Nové |
- B Yellow se otáčí tak, aby mířila kolmo k situ a je k ní přidán dodatečný kryt dvou krabic. Původní, sešikmený box poskytoval až moc velkou výhodu v post-plant situacích, když se za ním dalo krýt před útokem ze tří lokací najednou (Snowman, Mid a Green)
Původní | Nové |
- Spodní kontejner situ je zcela nahrazen plně neprůstřelnou strukturou s obdélníkovým výřezem uprostřed. Horní průchod je mírně rozšířen, a zároveň je průhled na lokaci Snowman zúžen tak, aby zde byla lépe použitelná většina smoků bez vytváření průhledů.
Původní | Nové |
- Lokaci Snowman se rozšiřuje náběhová rampa a zároveň je kompletně uzavřena struktura v lokaci B Back.
Původní | Nové |
- Plant na B Situ se rozšiřuje do stran tak, aby nabízel více možností. Double box je ze situ odsunut směrem k midu.
Původní | Nové |
- Zúžení zdi v lokaci Kitchen. (Průchod Hub -> Kitchen)
Původní | Nové |
- Boiler rampa je mírně zúžena a struktury kolem ní zjednodušeny, aby bylo předvídatelnější peakování z této lokace. Smoky všech controllerů zakryjí celý Boiler.
Původní | Nové |
- Prapodivná, nepoužitelná struktura na A Situ konečně nahrazena normální krabicí.
Původní | Nové |
- Head-peak útočící strany v lokaci A Pipes odstraněn.
Původní | Nové |
- Hlavní průchod na A Site z Midu je snížen, aby nebylo tak jednoduché vidět hráče, co vyskočí na A Screens.
Kompetetivní změny
Byl vytvořen nový systém výběru mapy, který by měl výrazně zvýšit různorodost map, na kterých budou jednotlivý hráči hrát. Tento systém bude zatím implementován na zkušební období pouze v regionu LATAM. Pokud se osvědčí, může být v následujících týdnech okruh zkušebních regionů rozšířen
- Nový výběrový systém se řídí třemi základními ukazateli při výběru mapy
- Systém zprůměruje, jaké mapy hráli všichni hráči v lobby v posledních pěti zápasech daného modu
- Systém automaticky odstraní všechny mapy, které některý z hráčů v lobby hrál nejméně dvakrát za sebou v posledních pěti zápasech daného modu
- Systém vybere procentuálně nejméně hranou mapu ze zbývajících
- Pokud kvůli bodu č. 2 nezbyde v potenciálním map poolu žádná mapa, bude tento bod přeskočen a automaticky se vybere mapa s nejmenší procentuální hodnotou určenou bodem č. 1
Opravené chyby
Agenti
- Opravena chyba, která způsobovala, že ve výjimečných situacích nepřítel nespustí Cypherův Trapwire, přestože přes něj přešel
- Opravena chyba při které Astra nedostala notifikaci o plantu bomby, pokud byla ve své Astral Formě
- Viper už nemůže spustit zvuk zapínané schopnosti Toxic Screen na konci kola tak, že se audio odehrálo až na začátku kola následujícího
- Opravena chyba, kdy se Yoruho Gatecrash zobrazoval na targeting mapě Brimstona jako velký bílý kruh
- Opravena chyba, při které se Chamberův teleport nezdařil, pokud byl aktivován okamžitě poté, co vystřelil poslední náboj Headhuntera
- Opravena chyba Chamberova Tour de Force, při které docházelo k nahodilému spawnování zpomalovacích zón při střílení v dosahu schopnosti NULL/CMD (KAY/O)
Herní systémy
- Opravena chyba, při které bylo možné zmáčknutím kolečka na myši spustit audio defusované bomby, aniž by se spustil samotný defuse
Esport
- Opravena chyba, která způsobovala překročení časového limitu při sledování mapy
Herní systémy
- Opraven problém s AFK hráči v game modu Escalation