Past Cure je pro mě další z milých GamesCom překvapení.
Hororový thriller inspirovaný Inception
Past Cure bude akce z pohledu třetí osoby, ve které se mísí stealth, thriller a horor. Autory inspiroval film Inception či John Wick. Hlavní hrdina Ian byl v minulosti subjektem tajných experimentů s lidským tělem a držen kdesi v evropském vězení. Právě takto získal speciálních psychické schopnosti, které budete při hraní využívat. S pomocí svého bratra a dvojité agentky pátrá po lidech, kteří na něm experiementovali. A nyní přímo k dojmům z GamesComu.
Ukázka dvou odlišných úrovní zaujala
Viděli jsme ukázku dvou sekvencí. Jedna poměrně tradiční v podzemní garáži, kde se hrdina musí plížit a vyhnout se tak nepřátelům. Hrát můžete jako střílečku, ale Past Cure je v tomto ohledu velmi těžké a pravděpodobně vás donutí k tichému postupu. Druhá sekce se odehrávala uvnitř hrdinovy noční můry, hrdina musí najít cestu ven z opuštěného vězení, a přitom se vyhýbat „přízrakům“. Ty vás jinak okamžitě zabijí.
Součástí budou také logické hádanky, slouží ale hlavně k přidání variability a změně tempa, nečekejte tak náročná řešení – nejedná se o puzzle hru. Hrdina disponuje nadpřirozenými schopnostmi – můžete opustit tělo a třeba zničit kameru nebo pohnout s vypínačem. Stejně tak je možné použít zpomalení času a ulehčit si přestřelku. Celkově tak půjde o kombinaci tichého postupu a schopností, místo toho, abyste se prostě prostříleli na konec.
Nepotřebujete obří studio
U Past Cure se mi kromě hry líbil také způsob prezentace. Hru totiž prezentoval sám šéf studia a v rámci časového slotu jsme byli jako novináři pouze dva. Byla tak spousta prostoru pro otázky a neformální pokec o hře. Ačkoliv je hra propracovaná 3D akce, tak se na její tvorbě podílí deset lidí a navíc se nejedná o herní veterány. Skoro se mi nechtělo věřit, tak jsem se radši zeptal znovu. Kdybych si měl tipnout, tak by nejmenší číslo bylo 50.
Jasně, Past Cure se nemůže rovnat s tradiční AAA tvorbou stovek lidí, ale o to se hra ani nesnaží. Nabízí unikátní zážitek a bude stát polovinu běžné ceny her. Na hru se osobně těším a doufám, že se studiu povede. Půjde o skvělou ukázku, že na úspěšnou „velkou“ hru není třeba hromada lidí ani vydavatel nabízející štědrou finanční podporu. Navíc bych chtěl vidět, co by tito tvůrci zvládli třeba v týmu 20 nebo 30 lidí.
Past Cure by na dohrání mělo zabrat něco mezi šesti až osmi hodinami. Hra se chystá pro PC, Xbox One a PlayStation 4. Nejdříve vyjde digitálně a poté také v krabici. Zatím není známo přesné datum vydání, ale čekat bychom měli maximálně pár měsíců.