Rozhovor s designerem BioWare odhaluje, proč EA tlačí multiplayer.
Gameplay designer Manveer Heir pracoval především na multiplayeru Mass Effect 3 a poté Mass Effect: Andromeda (po dokončení hry odešel). V rozhovoru potvrdil, co se tak nějak čekalo a sice, že multiplayer + mikrotransakce jsou obří byznys.
Výnosný byznys
Sice nemůže zveřejňovat přesná čísla, ale uvedl, že viděl hráče, kteří v multiplayeru Mass Effect utratili 15 tisíc dolarů, což je daleko přes 300 tisíc korun. A teď si vemte, že mulitplayer je v této hře dost okrajová záležitost a není tak populární.
Výdělky z této části jsou podle něj důvod, proč je multiplayer v Dragon Age a dalších EA hrách, které ho dříve neměly. Samozřejmě se také jedná o důvod, proč jsou hry častěji s otevřeným světem a nutí hráče hrát déle. Určitě pamatujete nedávnou zprávu o zavření Visceral Games a změně Star Wars hry na něco s otevřeným světem.
Zlepšení v nedohlednu
Je snadné, začít nadávat na EA. Vy byste se ale dobrovolně připravili o zákazníky, kteří vám rádi zaplatí stonásobek ceny v dodatečném obsahu? Šéf EA bude těžko akcionářům vysvětlovat, proč si nechávají ujít takový balík peněz, když ostatní vydavatelé na tom těží…
Celý rozhovor je dostupný jako podcast trvající zhruba hodinu a půl. Pokud byste chtěli více detailů...