Riot Games přináší několik změn, například komunitní navýšení odměn nebo podíl na prodeji skinů pro týmy.
Na Riot Games se v nedávné době valila samá kritika, převážně od majitelů týmu a hráčů působících v LCS. Hlavní problém byl spatřován v neudržitelnosti aktuální situace a domění, že Riot Games nesdílí s týmy část zisků, které by bez nich nebylo možné ani vytvořit.
Riot připomínky vyslyšel a včera vydal tiskové prohlášení, kde všechny změny, které by měly vést k větší stabilitě představil.
Nejzajímavější změnou z pohledu diváka ve strategii Riot Games je přesměrováni části výdělku z prodeje skinů a ward do celkové finanční dotace významných turnajů. Konkrétně pujde o 25%, avšak nebude se jednat o všechny skiny. Výši odměn pro League of Legends Worlds Championship ovlivní prodeje skinů a ward z Championship edice, prodeje Challenger skinů budou navyšovat odměny pro Mid-Season Invitational. Toto ustanovení se projeví již na nadcházejícím Worlds 2016.
Další změna se týká samotných týmu a hráčů. Dojde k přesměrování části zisků z prodeje Championship skinů vytvořených na počest vítězům Worlds. Peníze se rozdělí mezi hráče, kteří byli předlohou pro vytvoření skinů a tým, pod kterým hráli. Znovu se bude jednat o 25% podíl. Zmíněné finanční prostředky budou k dispozici i pro všechny předchozí vítěze, jmenovitě Fnatic, TPA, SKT, SSW a opět SKT.
Druhý zdroj přijmů pro týmy bude plynout z nového in-game obsahu, který by se měl ukázat v příštím roce a zároveň dojde k úpravě podílu, který náleží týmům za prodej Summoners ikon.
Poslední výrazná změna týkající se ekonomické esport části League of Legends jsou minimální kompenzace pro týmy, v každé lize to bude trochu odlišné, ale pro naší představu je jako příkald v tiskové zprávě uvedena Evropská LCS, kde bude kompenzace činit minimálně 100 000 eur pro tým na jednu celou sezónu. Polovina poputuje rovnou mezi hráče daného týmu, jako bonus k jejich běžné výplatě.
Týmy se tak prozatím nedostanou k penězům pramenících z přenosů ligy nebo velkých trunajů, přesto by uvedené kroky měly přinést týmům a hráčům miliony dolarů ročně.