Recenze: Agents of Mayhem - následníci Saints Row
Gaming Článek Recenze: Agents of Mayhem - následníci Saints Row

19. 8. 2017 13:23

Ne-až-tak šílená variace na Saints v mnohém překvapí, ale občas maličko zklame.

Agents of Mayhem jsou venku! Slibovaná šílená variace na už tak dost bláznivé Saints Row míří do vašich herních strojů. Měli byste jí otevřít vrátka? Pojďme se podívat, jak si novinka vede.

Do recenze nového počinu studia Deep Silver jsem se pustil s velkou radostí, protože svět Saints Row je mi dobře známý a všudepřítomný svérázný humor této série se mi prostě líbí. Pokud náhodou nevíte o čem je řeč, představte si sérii Grand Theft Auto, která se v otevřeném světě proměnila v ujetou šílenou jízdu plnou zvláštních misí, nemístných vtípků včetně sexuální tématiky a spousty hyperakční zábavy. Noví agenti jsou ale trochu jiní, přestože jim některé z těchto vlastností zůstaly blízké.

Jeden hraje za tři

Ze všeho výše zmíněného se u novinky zachoval jen zlomek. V prvé řadě je tu samozřejmě opět otevřený svět futuristického Soulu, ve kterém se proháníte v kůži "ne-až-tak špatných záporáků" Agents of Mayhem pod vedením svůdné Persephone Brimstone. Tentokrát si ale nemůžete vytvořit vlastní postavu dle svého gusta, což bylo mimochodem velikou předností Saints Row. Hlavní novinkou je totiž střídavé hraní za různé agenty ve vaší sebrance. Najdete mezi nimi třeba bývalého pornoherce, ultimátního fotbalového fanouška nebo zabijáka Yakuzy. Inu, výběr je opravdu pestrý.

Vždy si můžete vybrat trojici agentů podle vašich preferencí a mezi nimi poté ve hře přímo za pochodu přepínat. Soubojím to tak obrovskou měrou přidává na dynamice, neboť každá postava má specifické schopnosti a dovednosti. Hlavně při hraní na těžší obtížnost se vám různorodost bude hodit. Každý agent také disponuje také speciálním Mayhem útokem, který je rovněž individuální, ale můžete si být jisti, že vašim nepřátelům pěkně zatopí a ve svém okolí jím můžete vyvolat hotovou pohromu.

Nezapomeňte, že postavy můžete i všemožně vylepšovat. K dispozici jsou nejen všemožné upgrady včetně nových schopností a útoků, ale také třeba skiny pro úpravy vzhledu a samozřejmě zbraně.

Alternativní realita Saints Row

Agenti se společně pokusí zabránit zlému uskupení Legion v realizaci jejich plánů na ovládnutí světa. Hned na začátku se střetnete s jedním z ministrů organizace Legion, kterým je obávaný Doctor Babylon. Nitky ale vedou ještě dál a určitě vám nebude cizí jméno Morningstar. Jde o postavu, která celý Legion řídí, ale zároveň odkazuje na třetí díl série Saints Row, kde Morningstar vedl jeden z nepřátelských gangů.

A podobných referencí je ve hře spousta. Své kořeny zkrátka nezapře a koneckonců i naopak - samostatné rozšíření Gat out of Hell na Agents of Mayhem navazuje jedním ze svých konců. Ale dost, nechci tady vyzradit příběh ani jednoho z těchto titulů. Vyzkoušejte sami! Každopádně i tady narazíte na legendárního Johnnyho Gata!

Co hře ale chybí nejvíce? Je to nepochybně původní neotřelý humor a nápaditost prostředí i misí. Agents of Mayhem mi tak nějak přišli dost suší. Chybí zapamatovatelné hlášky a tradiční stupidita, která dávala misím a úkolům své osobité kouzlo fialového předchůdce. Na druhou stranu jsou zajímavé alespoň herní postavy a každá si nese svůj vlastní životní příběh. Určitě vás zaujmou alespoň některé a odemykání nových charakterů vás bude bavit.

Perfektní komiks

Co mě na novince zaujalo nejvíce? Celou hrou vás budou provázet příběhové scénky, které jsou vykresleny v naprosto dokonalém komiksovém stylu. Grafici si opravdu dali záležet a tohle zpestření se vskutku povedlo. Možná i toto zpracování vás donutí více se zajímat o životní příběhy hrdinů, které vlastně hru nejvíce tahají nahoru. Jinak je ale samotné grafické zpracování vcelku podobné tradičnímu Saints Row a otevřený svět je bohužel jednotvárný a moc vás nepřiměje k hlubšímu prozkoumávání.

Můžete samozřejmě skákat po budovách, brázdit ulicemi v různých vozidlech, ale často vlastně kromě průběhu misí nemáte důvod, proč se do poznávání města pouštět.

Nakousl jsem příběh - s ním je to taky všelijaké. Jistě, celá hra v důsledku sice nabízí ucelenou story, ale rozkouskované mise se propojují pomalu a působí spíše individuálně. Souboj mezi dvěma organizacemi může na první pohled působit jako klišé a bohužel v tomto případě i u stejného označení vlastně zůstává. Nechci ale scénář hanit moc, protože v důsledku to všechno dává smysl a děj není vyloženě nezábavný. Mohlo by to být lepší? Mohlo - třeba kdybychom mohli úkoly plnit s přáteli. Bohužel ale Agents of Mayhem nenabízí možnost běžného multiplayeru. Jedinou možností je plnění výzev, kde můžete s přáteli nahnat nějaké ty herní peníze a body. V tomto ohledu ale jinak hra strádá a jde o znatelnou slabinu.

Celkově Agents of Mayhem vlastně vůbec nejsou špatní. Je to výborná odreagovačka, která vás strhne do akčních soubojů se zajímavými postavami a dynamickým tempem. Na druhou stranu by jim ale slušel ucelenější příběh, více bláznivého humoru (to ale záleží na vkusu hráče) a hlavně skutečný multiplayer.

Za vyzkoušení titul určitě stojí. Otázkou pak je, jak dlouho vás akční komiksový trhák bude bavit. Pokud omrzí brzy, hra bude mít problémy kupujícího vůbec zase přitáhnout zpátky. Záměrně ale v závěrečném výčtu nekategorizuji odměřenější humor - každý má přece jenom jiný vkus, nějaké ty slušné kameňáky v hrátkách s angličtinou (Uranus) se tady opět najdou a celkově byli Agents of Mayhem příjemným zpestřením a stráveného času s ní rozhodně nelituju. Dejte jim šanci. Zakoupit můžete ZDE.

• Zajímavé postavy
  • Dynamika soubojů
  • Komiksové cutscenes