Je dva roky starý, diskuzi oživilo nadcházející vydání Call of Duty: WWII.
Mysleli jste si, že současná podoba mikrotransakcí ve velkých hrách (včetně těch čistě příběhových jako Shadow of War) je to nejhorší, co po DLC mohlo hry potkat? Následující text vás přesvědčí o omylu. Jedná se totiž o návrh systému, který byl patentován a záležitosti si všiml web Charlie Intel, který se specializuje na Call of Duty.
Jak by mohla vypadat praxe
Představte si, že hrajete třeba nové Call of Duty on-line a protivníci se zdají mnohem lepší, než jsou vaše současné schopnosti. Hra vás potom upozorní, že tito hráči mají speciální předměty, které mohou být vaše za několik málo dolarů. Takže si daný předmět koupíte, abyste měli při hraní šanci. Na pozadí celou dobu stál speciální systém, na který má Activision patent.
Podle vyjádření společnosti šlo o „průzkumný“ patent, o který si v roce 2015 zažádalo výzkumné oddělení společnosti, které jinak pracuje samostatně a nemá s herními studii nic společného. Patent byl přidělen tento měsíc.
Matchmaking jako hlavní část
Patent popisuje matchmaking systém s cílem „pošťouchnout“ hráče k nákupu herních předmětů. Nové hráče tak systém připojí do zápasu s těmi zkušenými, kteří již mají nějaké předměty nakoupené. Cílem je, aby si nováček všiml, co používají zkušení hráči a rozhodl se pro koupi.
Systém by mohl podle patentu počítat také se slevami předmětů a brát je v potaz při matchmakingu.
Něco podobného zatím ve hrách není. Pokud vycházíme z toho, že prohlášení o neimplementaci je pravdivé a patent by nemusel dovolit něco podobného dalšímu studiu. Na druhou stranu si těžko představit, jak by bylo možné přítomnost „odlehčené“ verze ve hře vůbec zjistit.