Tvrdí to studie Sony.
I když budoucnost hraní vypadá tak, že budeme hrát vzdáleně na vzdálených počítačích pomocí služeb jako je xCloud, Stadia nebo Luna, tato technologie by ale mohla narazit na snahy o snížení našeho dopadu na životní prostředí. Právě tato technologie má mít největší uhlíkovou stopu.
Tuto zprávu přináší studie Sony, kterou vydává v rámci výročí hnutí technologických firem za snížení své uhlíkové stopy a dopadu na životní prostředí. Studie tvrdí, že zatímco hraní her na disku tvoří 55 gramů CO2 za hodinu a stahování hry do konzole tvoří 47 gramů CO2, cloudové hraní vyprodukuje násobně více – celkem 149 gramů CO2 za hodinu.
Sony se nijak nevyjádřilo k tomu, jestli plánuje tuto službu v budoucnu používat, dá se ale předpokládat, že nejspíše ne. Společnost se dlouhodobě snaží zamezit vlastní uhlíkové stopě a do roku 2030 chce přestat produkovat 30 milionů tun CO2.