Nebo stačí základní hodnoty?
FOV jako předmět sporů
Už od samotného spuštění první beta verze hry Fortnite se fanoušci mezi sebou hádají, jaké by při hraní mělo být nastavené zorné pole. To se mezi hráči běžně označuje zkratkou FOV (z anglického Field Of View) a ovlivňuje, kolik toho hráč vidí. Standardní hodnota bývá okolo 80, nebo 90. Tato hodnota přímo koresponduje úhlu, který je na obrazovce vidět.
Vysoká hodnota FOV může poskytovat výhodu tím, že hráč může vidět až do vysokých úhlů a může tak spatřit i soupeře, který nestojí přímo před ním, ale až vedle něj. Nese s sebou však i nevýhodu, která může narušit schopnost přesného míření. Při vyšších hodnotách FOV totiž zabírá každá část výhledu méně pixelů na monitoru a je tak nutné být při míření přesnější, než při použití nižších hodnot. Obraz se v těchto případech navíc mírně zdeformuje do efektu rybího oka. Na následujícím obrázku si lze prohlédnout, jak by hra vypadala s extrémně vysokým FOV (jde o koncept).
S nižším FOV je naopak jednodušší míření, ale je toho vidět méně. Z toho důvodu většina hráčů volí vyšší hodnoty, ale nováčci zůstávají u těch standardních.
Mezi nekonečnými hádkami o tom, na kolik by tato hodnota měla být ve hře přesně nastavena, se konečně objevili i tací, kteří navrhli alternativní řešení. Tím je možnost výběru úhlu pro každého hráče individuálně, a to přes nastavení v menu hry. Uživatel největšího internetového fóra Reddit jménem ludiqpich198 navrhl, jak by takové nastavení mohlo vypadat. Jako jednoho z mála ho chytře napadlo implementovat i náhled, namísto pouhého posuvníku.
Progaming
V kompetitivních hrách obecně vidíme často použití vyššího FOV, zejména u profesionálů. Klasickým příkladem hry, která se hraje s vyšším zorným polem, může být Call of Duty 4, nebo další herní tituly. Do profesionální sféry tedy vyšší zorné pole rozhodně patří.
Vývojářské studio Epic Games několikrát prohlásilo, že chce dostat Fortnite do progamingové sféry. Je pravdou, že pokud pomineme některé změny šíleného charakteru v aktualizacích (například uvedení robotů BRUTE, nebo meč Infinity Blade) a podivné chyby hry, tak se mu to docela daří. Dalo by se tedy namítat, že by tedy mělo začít s implementací vyššího FOV, nebo dát hráčům alespoň volbu. Pokud by však došlo k plošné změně této hodnoty pro všechny hráče, mohlo by to slabší části hráčů vadit při hraní. Možnost volby se tak jeví jako nejlepší řešení, ale poté by zase nebylo možné u turnajů mluvit o tom, že všichni hráči měli v zápase stejné podmínky.
A jaký je váš názor na tuto problematiku? Dejte nám vědět do komentáře.
Support a Creator
Pokud se vám článek líbil, můžete nás ve hře podpořit zadáním kódu pro Support a Creator: Nejdeto. Za veškerou podporu děkujeme!