Od Prey jsem původně moc nečekal, pak jsem se ale mohl podívat na GamesCom prezentaci.
Bethesda na GamesCom zkombinovala novinářské prezentace Dishonored 2 a Prey do jedné, hlavně z důvodu, že na obou hrách pracuje stejné studio. Před prezentací jsem si říkal, že bych radši původní koncept nového Prey, kde jsme měli hrát lidského lovce odměn v mimozemském světě.
Chystané dobrodružství z vesmírné stanice Talos One ale zatím vypadá dost lákavě. Jednak jsou tu třeba nepřátelé, kteří se umí proměnit v jakýkoliv předmět na stanici a zároveň střelné zbraně nemají být tak dostupné. Při průchodu stanicí tak budete přemýšlet, jestli zkusit praštit/střelit do každého hrníčku či riskovat přepadení.
Hrdina bude mít navíc mimozemské schopnosti také k dispozici. V ukázce se tak hrdina proměnil v malý hrníček, aby se dostal do jinak nepřístupné místnosti. Vše jde navíc kombinovat s bojovými schopnostmi, takže se můžete proměnit v něco, co připomíná kuličku a nechat se kinetickou energií vymrštit na vyšší patro. Jen si budete muset dát pozor, protože přehnané používání mimozemských schopností přiláká jejich původní majitele.
Líbila se mi také jakási „lepidlová zbraň“. Můžete s ní zmrazit nepřátele, ale má mít také celou řadu dalších využití. Například si na stěně můžete vystřílet provizorní římsu a dostat se dále. Ukázáno bylo také ucpání trubky, ze které sršel oheň.
Ve hře bude také systém výroby předmětů. Stačí, když najdete speciální stroj a máte dostatek správných ingrediencí, pak můžete během okamžiků vyrobit nejrůznější předměty. Materiál lze získat třeba speciálním granátem, který po výbuchu rozloží okolní předměty na základní prvky. Třeba si budete muset vyrobit zařízení pro pohyb mimo vesmírnou stanici, abyste se vůbec mohli pohybovat bez gravitace.
Celkově se mi po této prezentaci začalo Prey mnohem více zamlouvat a jsem zvědavý na další informace a samozřejmě hru. Datum vydání je zatím neurčitě stanoveno na příští rok. Chystá se verze pro PC, Xbox One a PlayStation 4.