Recenze: Ride 3 - závodní simulátor, který vám nedá nic zadarmo
Gaming Článek Recenze: Ride 3 - závodní simulátor, který vám nedá nic zadarmo

15. 12. 2018 16:28

Podívali jsme se na zoubek novému Ride 3.

Milestone je snad jediné malé studio, které vydává hru za hrou, a všechny si drží celkem v obstojnou kvalitu. Tento rok se podíváme již na jejich letošní pátý titul, konkrétně Ride 3. Jedná se o nový přírůstek ve velmi mladé sérii, která spatřila světlo světa teprve v roce 2015. V té době se jednalo o ušlechtilý, i když z velké části hodně nedodělaný pokus dát fanouškům dvoukolých vozidel možnost se také pořádně vyřádit na okruhu. Avšak hra i přes všechny problémy, které ji provázely, slavila u svých fanoušků úspěch. Další rok se pak k natěšeným příznivcům dostala taktéž poněkud uspěchaná Ride 2. A nyní, po dlouhých dvou letech, se k nám dostává již zmiňovaný Ride 3 na kterém jsou ty dva roky práce opravdu znát. Hra se může pochlubit 230 motocykly a 30 různými okruhy.

Měřítkem každé závodní hry však není počet tratí nebo snad motorek, ale to, kolik vytáhnete z dané motorky na určité trati. To přesně Ride 3 dokáže, zejména pak při časovkách, kdy jste schopni strávit nepřeberné množství času na jedné trati, jen abyste to další kolo měli o tu setinku lepší čas. K tomu se přidává neskutečný zážitek z naklánění v zatáčkách, prodloužené brzdné dráhy nebo naprosto odlišné chování různých motorek, které prostě na čtyřech kolech nezažijete.

Na této hře je třeba ocenit, že se rozhodla jít více realistickou cestou namísto arkádové, proto mohou být začátky pro mnoho hráčů nepříjemné. Na úplném začátku hry si vytváříme svoji vlastní postavu, která, jak by se u závodní hry dalo očekávat, není nějak výrazně propracovaná, avšak možnost tvorby vlastního závodníka rozhodně potěší, zejména když chcete sami sebe vidět na vítězné první pozici. Dále je vám přidělená vaše garáž, která spíše připomíná obří hangár, na druhou stranu kam byste pak všechny svoje stroje parkovali, že?

Jak už jsem zmiňoval výše, hra je opravdu stylizovaná do reálné podoby, takže před tím, než vyrazíte, musíte zapřemýšlet o všech obvyklých atributech, které jsou s motocyklem spojeny, jako je například hmotnost, točivý moment, zrychlení a mnoho dalšího, co vám pomůže dosáhnout vámi vysněného prvního místa. Jako velmi dobrý krok pak vidím možnost rekapitulace vašich odjetých závodů po čas načítací obrazovky, který je někdy až otravně dlouhý.

Předtím, než začnete závodit, vás čeká několik tutoriálů o tom, jak dobře zvládnout kolo. Vysvětlují důležité věci pro život motorkáře, jako je zatáčení nebo správné brzdění, jež mohou pomoci eliminovat případné vyjetí z dráhy nebo vaše výraznější chyby, které budou stát potřebné vteřinky. Pro mě jakožto člověka, co žádný z předchozích dílů nehrál, bylo prvních pár hodin hraní pouze o učení. Strávil jsem až neuvěřitelně moc času klouzáním po zemi a i přes změnu motorek se moje postava stále ocitala všude jinde, jen ne na motorce.

Po několika hodinách velké frustrace však přišla konečně ta zábavná fáze. Nešlo jen o to, že jsem přišel na kloub tomu, jak vlastně správně na té motorce jezdit, ale i také proto, že jsem si začal trochu pamatovat tratě. Momentálně máme k dispozici 30 okruhů, od Oulton Parku až po Cadwell Park. Mnoho tratí je po grafické stránce úžasně zpracováno. V některých okamžicích jsem až žasl, jak si vývojáři dokázali vyhrát s grafikou - a ano i nadměrné kochání krajinou bylo příčinou mnoha mých pádů.

Formát, kterým probíhá celá kampaň, se zdá naprosto skvělý. Milestone ve všech dílech vede kampaň formou takzvané prezentace, v tomto díle tomu tak je stylem časopisů, přičemž se v každém z nich dozvíme nějaké novinky - ať už ohledně výrobce, trati nebo například specifické kubatuře. V každém časopise pak objevíte několik výzev a v závislosti na vašich výsledcích získáváte hvězdy, které potřebujete na otevření nových úrovní. Pokud se vám podaří získat všechny hvězdy v určitém časopise, jste odměněni speciální motorkou, na které můžete samozřejmě také závodit.

Ve hře se rozhodně nudit nebudete a pokud budete chtít odemknout všechny magazíny a dostat všechny možné motorky, budete muset dřít opravdu tvrdě a nějakou tu hodinu té hře obětovat. I tak si nemyslím, že by se hra měla v očích hráče začít výrazně opakovat. Není zde totiž pouze závodění na počet odjetých kol, ale nalezneme již výše zmiňovanou časovku, popřípadě můžete zkusit závodit s jinou výbavou vašeho stroje. Kromě velmi rozsáhlého režimu pro jednoho hráče, zde můžeme změřit síly ve hře pro více hráčů. To oceníte, pokud si chcete zahrát pouze s kamarády bez neustálého najíždění od jezdců převážně italské národnosti.

Zatímco je velká většina prvotních závodů za denního světla, s vaším herním postupem se dostáváte k závodům, které se jezdí v noci, popřípadě v dešti. Déšť je sám o sobě velmi frustrující, jelikož vše, co jste se o vaší motorce do této doby naučili, vám nijak nepomůže, neboť se chování vašeho stroje změní k nepoznání. Chování vašeho stroje je opravdu nesmírně realistické, což mě jako motorkáře nesmírně těší. Když je voda na trati, tak tomu prostě musíte přizpůsobit váš styl jízdy, už nemůžete tak ostře zrychlovat ze zatáčky, jako jste to dělali na suchu. A přesně takové detaily dělají Ride 3 unikátní hrou, která milovníky dvoukolových strojů rozhodně nenechá chladné.

Ale abychom ten realismus ve hře pořád jen nechválili, najdeme i jeden neduh, kterého jsem si všiml. Připadalo mi, že ostatní stroje jsou vždy o něco málo rychlejší a jelikož startuji většinou z nějaké osmé pozice, není úplně jednoduché se na první příčku vůbec vyškrábat zejména tehdy, když se závod jede například pouze na dvě kola. A to nemluvím vůbec o tom, že stabilita vašich soupeřů se zdá podstatně vyšší, než ta vaše.

Zmíním ještě poslední vlastnost - umělou inteligenci, která mě zde nesmírně potěšila. Při snížené obtížnosti jsem najednou začal dokonce i vyhrávat. Ano, I tehdy bylo poměrně obtížné se prodrat přes všechny své soupeře na první příčku, ale jakmile se mi to povedlo, měl jsem celou trať jen pro sebe a všechny své soupeře nechal v dalekém závěsu. Samozřejmě, že zde velkou roli hraje i trénink, ale podle mě je nastavení správné obtížnosti umělé inteligence jedna z nejdůležitějších funkcí hry, protože vám pak hra bude tou pravou zábavou a zároveň i pořádnou výzvou.

Ride 3 je celkově velmi povedený a reálný závodní simulátor pro fanoušky jednostopých vozidel, který v sobě ukrývá mnoho parádního obsahu. Na závodní simulátor překvapil velmi kvalitní grafikou a množstvím motorek, které můžete upravovat podle vašich představ. A ačkoliv je hra svým realismem někdy až otravná, hra více hráčů je plná Italů, kteří se vám snaží znepříjemnit život a načítací obrazovka je někdy až nekonečně dlouhá, hra samotná je opravdu dobrá volba, pokud hledáte nějaký pořádný simulátor motocyklových závodů.

• Realistické pojetí
  • Grafika
  • Množství obsahu