Recenze RoboCop: Rogue City - nostalgie, která zafungovala
i Zdroj: Teyon
Gaming Článek Recenze RoboCop: Rogue City - nostalgie, která zafungovala

9. 11. 2023 17:07

Ještě před pár týdny nikdo nevěděl, co může od herního titulu na motivy osmdesátkového filmu očekávat. Recenze RoboCop: Rogue City jsou nakonec velmi pozitivní. Většina recenzentů si pochvaluje především věrnost filmové předloze.

Recenze RoboCop: Rogue City měla být od začátku primárně béčkovou záležitostí probouzející nostalgii v cílové skupině fanoušků původního filmu. Svoji roli, alespoň dle recenzentů, hra nakonec plní více než dobře. Velmi pozitivního hodnocení se hra dočkala od českých médií, dobře si ale vedla také na velkých zahraničních portálech a ocenili ji i samotní hráči na platformě Metacritic.

Zing.cz 8(9)/10

Domácí média se svezla na vlně nostalgie, ale také ocenila vysokou úroveň věrnosti původnímu filmu. Šéfredaktor portálu Zing.cz hodnotil sérii velmi kladně: „Pokud jste na původním filmu v osmdesátých letech vyloženě "vyrůstali", klidně si ještě bod k verdiktu přidejte - věrnost předloze a důraz na detaily v tomto ohledu jsou zde prakticky na maximu.

Hrej.cz 8/10

Nostalgické okamžiky prožili také redaktoři Hrej.cz, kteří dále vyzdvihli RPG prvky, atmosféru hry a na rozdíl od kolegů ze Zingu také samotný příběh. Vadila například horší optimalizace. „Tvůrci ze studia Teyon dokázali na obrazovky přenést velice věrnou adaptaci kultovního robotického policisty a dali do toho všechno. Díky tomu se jedná o velké překvapení, které málokdo čekal.“

IGN.com 7/10

O jeden bod méně si titul odnesl od mezinárodní redakce IGN. „RoboCop: Rogue City je videoherním ekvivalentem béčkového filmu v tom nejlepším slova smyslu, který svým vzhledem a přehnanou akcí vystihuje podstatu série,“ zní hodnocení. Na řadu opět přichází velmi pozitivní hodnocení a věrohodné ztvárnění předlohy, naopak vizuální prvky autora recenze natolik nezaujaly.

PCGAMER.com 6,5/10

Dohromady 65 body ze 100 ocenila nostalgický titul redakce PCGAMER. „Fantastická přestřelky v Robocop: Rogue City brzdí nudný příběh a rozvláčné tempo,“  stojí ve verdiktu  známého magazínu. Zábavné přestřelky jsou dle autora často přerušovány zdlouhavou policejní prací a hra, stejně jako film, nepřekračuje béčkovou úroveň. Střílečku doporučuje portál pouze zápaleným fanouškům.

Metacritic.com

Na portálech, kde hodnotí hry sami hráči či uživatelé se nesetkáme příliš často s tím, že by hráči hodnotili hru lépe než kritici. Většinou je tomu právě naopak. I to dokazuje, že hra cílí primárně na svoje vlastní fanoušky, kteří hru hodnotí spíše z pohledu nostalgie, než na základě objektivních poznatků. To však není vůbec špatně a je dobře, že si hráči titul od polského vývojáře užívají.

Uživatelské hodnocení se v době psaní článku pohybuje kolem 9 bodů z 10. Hráčům se líbí převážně věrně zpracovaný RoboCop a spousty odkazů na původní filmové dílo. Hojně si užívají také zábavné přestřelky a našly se i pozitivní komentáře k samotnému příběhu. Často objektivnější herní kritici si cení titul spíše kolem hranice 7 bodů. Nejvíce kritiky si odnesl samotný příběh, vizuál, plynutí hry a repetitivní herní zážitek. Kritici často zmiňují také technický stav hry. Ta běží na Unreal Engine 5.

V konečném hodnocení však hra na mnohých portálech předčila očekávání a svoji roli béčkového titulu pro specifickou skupinu fanoušků plní prostě excelentně. Za podobné zpracování by byla ráda nejedna filmová či seriálová předloha.