Recenze: Thronebreaker je povinností pro všechny fanoušky Zaklínače
Gaming Článek Recenze: Thronebreaker je povinností pro všechny fanoušky Zaklínače

Vojtěch Hájek

Vojtěch Hájek

4. 11. 2018 17:10

Thronebreaker je nepochybně skvělým předvánočním dárkem.

Thronebreaker je nepochybně skvělým předvánočním dárkem pro všechny, kteří v nitru duše touží po návratu do světa Zaklínače. Tentokrát ale úplně v jiném – napůl Gwentovém hávu. Ptáte se, proč jen napůl? Od původního Gwentu z posledního dílu zaklínačské trilogie se totiž základní mechaniky diametrálně odlišují. Naopak ale přesně kopírují samostatný karetní titul Gwent. To ale rozhodně není na škodu a hlavně – v tomto dobrodružství toho najdete mnohem víc.

V kůži panovnice

Thronebreaker se totiž netočí jen kolem kartičkových soubojů. Hra vypráví přibližně třicetihodinový příběh formou kompletní singleplayerové kampaně, ve které se v kůži královny Meve, vládkyně Lyrie a Rivie, postavíte Nilfgaardské armádě, která ale zdaleka není jedinou hrozbou ve válkou zmítaném kraji. A jak pravil strýček Ben - s velkou mocí přichází velká zodpovědnost.

Právě díky tomu je pro fanoušky Zaklínače naprostou nutností. Kombinace příběhové linky, která svou kvalitou směle dohání náš oblíbený Divoký hon, kreativních úkolů a animovaných scén s krásným kresleným grafickým zpracováním vás naladí na nostalgickou „geraltovskou“ vlnu.

Nejen pro karbaníky

Skvělý je ale i upravený systém karetních soubojů. Do vašeho balíčku budete verbovat hrdiny, kteří mají svoji vlastní hlavu a jejich loajalita k vám je podmíněna vašimi činy a rozhodováním. Postavy mají specifické schopnosti a jejich znalost - a samozřejmě i znalost těch soupeřových - je klíčem k úspěchu. Právě kreativní úkoly jsou ale tím, co do hry přináší dynamiku. Zdaleka nejde jen o přímočaré rozdrcení soupeře. Někdy musíte eliminovat konkrétní vůdčí kartu, jindy zase vydržet v souboji dostatečně dlouhou dobu, abyste získali čas.

To vše navíc doplňují opravdu zajímavé puzzly, se kterými se určitě příjemně potrápíte. S předpřipravenými balíčky budete muset vymyslet řešení hádanek a v případě, že budete úspěšní, vám bude odměnou získání všelijakých artefaktových vychytávek.

Slovníček s sebou

Příběh nikam neodbočuje a vaše putování světem je ztělesněním slova „lineární“. Abyste si ale příběh užili, doporučujeme si zopakovat angličtinu. Nečekejte žádnou Royal English – nářečí trpaslíků, noblesní mluva šlechticů nebo naopak přízvuk vesničanů pořádně prověří vaši znalost jazyka a ani titulky mnohdy nepomohou. Vše je naštěstí dokresleno skvělou grafikou, a tak by se měl každý hráč zorientovat, i když některé části textu nebude rozumět.

Thronebreaker je příjemným překvapením, které v nádechu nostalgie přináší zcela odlišný, nicméně kvalitativně nezaostávající pohled do starého známého prostředí, které máme tak rádi. Od původního Gwentu přebírá základní mechaniky, ale ve skutečnosti je skvělým titulem hlavně díky delikátní omáčce okolo. Zachování RPG prvků, silný příběh, temná atmosféra a rozmanité úkoly a souboje – to vše jsou důvody, proč Thronebreakeru dát šanci. A litovat rozhodně nebudete. Easter-eggy připomínající třeba Hearthstone nebo Darkest Dungeon jsou už jen třešničkou na dortu.

• Propracovaný příběh
  • Kreativní úkoly
  • Návaznost na původní ságu