Ukázka z Gamescomu nás ohromila hlavně po vizuální stránce.
Také připravované Total War: Three Kingdoms ze staročínského prostředí jsme si mohli vyzkoušet na Gamescomu při návštěvě studia Sega Games. Bohužel se na tuto hru těšilo mnoho novinářů z celého světa, a tak musely být ukázky hodně zkrácené. I přes to nás ale Three Kingdoms dokázalo okouzlit.
To ale předbíhám, nejprve jsme si vyslechli úvod do hry s krátkou prezentací od vývojářů. Dozvěděli jsme se, že si zahrajeme část kampaně, kde náš konvoj přepadne v noci nepřátelský generál se svou armádou. Příběh nám byl poté také představen přímo od vypravěče ve hře. Seznámili jsme se s různými znepřátelenými rody a osobnostmi ve staré Číně během skvěle vypadajících artworků, které příběh dokreslovali.
Výraz "okouzlení", který jsem dříve použil, nastal právě po ukončení příběhového tutoriálu. Na monitoru se mi objevila noční krajina s lesem, řekou, několika ostrovy a rybářskou vesničkou. To vše dokreslovaly malé lampionky poletující vzduchem. Smysl pro detail byl cítit z každého zákoutí mapy a i později během bitvy se z obrazů hry (jako například hořící les, zapálený vašimi šípy) tajil dech.
{control gallery}
Souboj armád probíhal podobně, jako ho známe z předchozích Total War titulů. K dispozici jsem měl lučištníky, kopiníky, pěchotu i jízdu. Armádu vedli také dva hrdinové, fungující jako samostatná jednotka - sourozenci Sun Ren a její bratr Sun Quan. Obě postavy navíc disponovali speciálními schopnostmi, které se hodily pro různé druhy boje. Zatímco bojovnice Sun Ren excelovala v boji, velitel Sun Quan skvěle podporoval jednotky kolem sebe.
Bohužel se nám kvůli časové tísni nepodařilo ukázku dohrát, a tak si budeme muset počkat až hra vyjde v prvním pololetí příštího roku.