Online titul The Last of Us určený pro hraní ve více hráčích nebude. Naughty Dog sdělil, že projekt je přerostl.
Oznámení o ukončení vývoje The Last of Us Online překvapilo nemalou část fanoušků. „Učinili jsme velmi těžké rozhodnutí. Chceme se podělit o pozadí toho, jak jsme k tomuto rozhodnutí dospěli,“ uvedla společnost Naughty Dog v prohlášení.
Podle vyjádření vývojáři na titulu pracovali od dob vývoje The Last of Us Part II. „Měli jsme pocit, že tvoříme jedinečný zážitek s obrovským potenciálem,“ napsali. „Během produkce se však ukázalo, že projekt měl obrovský rozsah,“ dodali. Dále sdělili, že pro vydání a udržení podpory po několik let by studio muselo veškeré své zdroje věnovat do nyní zrušené online hry, což by dle jejich slov ovlivnilo vývoj budoucích titulů pro jednoho hráče.
„Mohli jsme si vybrat, zda se staneme studiem výhradně podporujícím live service, nebo se nadále soustředit na příběhové hry,“ napsala společnost Naughty Dog. Pochopitelně si firma vybrala cestu, která ji proslavila. Vývojáři ale dodali, že tvorba onlinu jim dala mnoho zkušeností, které ještě využijí v budoucnu.
Po tomto oznámení pak na diskuzním fóru ResetEra důvěryhodný insider DuskGolem zveřejnil údajný obrázek hlavního menu z The Last of Us Online. K pravosti snímku se zatím oficiálně zdroje nevyjádřily.