Nový update s označením 6.2 právě dorazil na test servery a přináší slušnou dávku novinek. Jak jsme informovali v předešlém článku, update je spojen s novým TDM módem, o kterém si můžete detailněji přečíst zde. Update tedy zahrnuje TDM mód, změny u vrhacích zbraní (granáty, kouřové granáty, omračující granáty a molotovy), úpravy lootu na Karakinu, opravu chyby s pravým vykláněním, vylepšení efektů krve, druhý test Skill based rating systému, nové skiny a další drobné úpravy gameplaye.

Team Deathmatch

O novém TDM módu si můžete přečíst detaily v tomto článku, kde je vše podrobně rozepsané.

Změny u vrhacích výbušnin

Frag granáty - NERF

Od tohoto updatu zmírňuje každá vesta poškození obdržené výbuchem granátu, nicméně poškození vesta nedostává. Poškození je zmírněno více se zvyšující se úrovní vybavené vesty. Při zalehnutí navíc obdržíte o 20% poškození méně. Váha granátu byla zvýšena, tzn. že v batohu zabírají o 50% více místa (z 18 na 27). Vytáhnutí pojistky granátu je nyní hlasitější a je slyšet na větší vzdálenost.

Kouřové granáty - BUFF

Snížen čas, po kterém začne granát vytvářet kouřovou clonu ze 3 na 1 vteřinu.

Omračující granáty - BUFF

Byl zvýšen nepřímý radius zásahu z 5,5 metrů na 6,5 metrů. "Zvonění v uších", které je slyšet po výbuchu, nyní funguje i přes zdi, stejně jako u Frag granátů je zde ale efekt méně agresivní. Bylo také přidáno lehké třesení obrazu při výbuchu. K explozi nyní dojde 0,7 vteřin po prvním doteku s prostředím nebo po vypršení pojistky - záleží, který z těchto případů nastane dřív. Tento čas byl navýšen na 5 vteřin bez předchozího "vaření" granátu.

Molotovy - BUFF

Byla zvýšena rychlost šíření ohně o 50%. Oheň se navíc šíří o něco dále se zvýšeným radiem poškození. Byla změněna mechanika jak se oheň šíří kolem objektů (hlavně kolem tenkých objektů jako jsou stromy). Při přímém stání v ohni budou hráči dostávat o 10 poškození za vteřinu více, než když pouze hoří mimo epicentrum molotovu. Plameny jsou vyšší a neměl by jim vadit kontakt s menšími objekty.

Celkově dostaly Frag granáty a omračovací granáty upravené vizuální efekty, fragům pak byl upraven u zvuk.

Pravé vyklánění

Na tento problém jsme upozorňovali ve starším článku, kde je podrobněji rozebrán. Záhy po rozšíření mezi komunitou bylo přislíbeno, že v následujícím updatu ke konci února bude tato chyba opravena. Tato mechanika je údajně úzce spjata s mechanikou a designem pohybu v PUBG, což dělá z tohoto problému obtížný ke spravení, aniž by se narušily ostatní mechaniky pohybu a zbraní. PUBG ale přichází s tímto řešením: Hráči, kterým se zobrazuje nepřátelský hráč z jeho pravé strany (tedy tento nepřátelský hráč provádí pravé vyklonění), těm se bude ukazovat více těla tohoto nepřátelského hráče. Jeho hlava se vykloní o něco více doprava ke scopu, pokud je hráč v ADS pohledu (má zamířeno). Hlava tak bude více odhalena. Některé zbraně byly dále upraveny tak, aby bylo tělo vyklánějícího se hráče více odhaleno. Na tyto změny bude PUBG stále sledovat zpětnou vazbu.

Změny lootu Karakinu

Nedávno byla implementována změna lootu na Karakinu, kdy bylo výrazně zvýšeno spawnování DMR, SR a vůbec všech zbraní a healů. I přes tyto změny si ale PUBG skrz komunitu všímá, že healy jsou stále obtížnější k nalezení a naopak zbraní jako DMR a SR všude přebytek. Dále budou přidány dvě zbraně z mapy Vikendi, a to G36C a MP5K. Také byla upravena rychlost letadla s dropem, aby se pohybovalo rychleji. Doteď jsme totiž získávali pocit, že letadlo jde předběhnout i pěšky. Seznam úprav na Karakinu:

  • G36C a MP5K byly přidány
  • spawn First Aidů a boostů byl navýšen, bandáže byly sníženy
  • spawn DMR, SR a Win94 byl snížen
  • zvýšena rychlost letadla s dropem

Modrá zóna

 V rámci updatu byly upraveny i efekty modré zóny. Na úpravu se můžete podívat na obrázku níže.

Seznam změn:

  • byl odstraněn efekt deformace pohledu skrz zónu
  • pozměněn efekt, kde se zóna dotýká země pro přesnější určování okraje zóny
  • vizuální shadery byly aktualizovány
  • efekty budou více viditelné s každou fází zóny
  • změněny zvukové efekty při vkročení a opuštění zóny
  • ve vzdálenosti zhruba 10-15 metrů o okraje zóny bude slyšet zvuk o nízké frekvenci a hlasitosti - tato změna by měla informovat hráče o tom, že se k nim blíží okraj zóny

Vylepšení efektů krve

Po několika pokusech přichází další pokus o vylepšení efektů krve, tentokrát byla zvýšena saturace v závislosti na vzdálenosti pro lepší viditelnost. Byla taky přidána funkce změny velikosti efektů v závislosti na vzdálenosti od hráče.

Následování padáku

Dále byla přidána funkce následování padáku vlastních spoluhráčů, která by měla zařídit, aby tým přistál spolu.

  • během odpočítávání před začátkem hry bude levém spodním rohu obrazovky viditelné nové UI s možností následování
  • pro vybrání společníka k následování otevřete mapu, vybrat jej můžete i po skončení odpočítávání, dokud nevyskočíte z letadla
  • po jeho vybrání je možné vybrání zrušit na obrazovce s mapou, držením F v letadle nebo při aktivním následování hráče při plachtění
  • při naražení na překážku, kvůli které byste nemohli nadále pokračovat v následování, bude přerušeno

PUBG Labs - Skill based rating

O skill based ratingu byl vydán podrobný report, který si můžete přečíst zde. Od vydání nového updatu 6.2 bude spuštěn druhý test, v rámci kterého si PUBG zase slibuje hojný feedback a názory komunity na rating, který je pro ně důležitý.

  • pro obdržení ranku je nutné dokončit 5 her, nejvyšší možný rank k získání po těchto 5 hrách je Platinum 4 (2600RP)
  • algoritmus pro udělování RP byl upraven na základě zpětné vazby
  • rating je nyní ovlivňován asistencemi (mají stejnou váhu jako kill)
  • jakýkoliv kill vlastního hráče se započítává do negativních bodů
  • maximální počet RP, který může být získán nebo ztracen po hře je nyní dynamický a záleží na hráčově úrovni, s nižší úrovní můžete získat více než s vyšší
  • v úrovní Master bude s každými 100 RP nad limitem 3500 stoupat obtížnost šplhání, tzn. hráč, který se dostane na úroveň Master, bude nyní růst mnohem hůře
  • maximální počet RP je nastaven na 5000

Časy testování

Start: 18. 2. 2020 v 7:30 (po údržbě)

Konec: 4. 3. 2020 v 15:00

Dotazník zpětné vazby

Dotazník bude dostupný 1 týden po skončení testování.

UI/UX

V rámci UI a UX byl vylepšen vzhled a některé funkce seznamu přátel.

Stabilita a výkon

Bohužel, ani v tomto updatu se ještě nedočkáme oprav s občasnými těžkými framedropy, 100% využití CPU bez důvodu nebo sníženému průměrnému FPS po nedávném updatu, který hlásí mnoho uživatelů. Údajně je ale na všem pracováno a PUBG zjišťuje příčiny těchto problémů, které dost negativně ovlivňují gameplay a odhánějí hráče. Jedinou změnou v této sekci je vylepšení výkonu přes optimalizaci WorldOriginShift.

Svět

Do síně slávy na Erangelu byli přidáni šampioni z PGC 2019. V této síni slávy bylo dále provedeno několik oslavných úprav, jako například přidání trofejí, grafitti, plakatů a bannerů.

Skiny a itemy

Do obchodu byly přidány dva nové sety - Cheerleader set a Badlands Leisure set.

Skin defaultního batohu s padákem byl upraven a bude aplikován i na batohy se skiny.

Survivor Pass: Shakedown

Byl odemčen druhý track misí tohoto passu společně s 6 novými misemi exkluzivními pro Karakin. Těmito misemi jsou:

  • přežít déle než 3 minuty na Karakinu
  • zničit 2 zničitelné zdi pomocí bomb
  • přežít 2 krát v černé zóně
  • spadnout do jakékoliv pojmenované oblasti na Karakinu
  • udělit celkem 100 poškození skrz zdi
  • získat kill přes zeď

Mastery

Ve zbraňovém mastery systému byla provedena změna - na začátku levelování zbraně je třeba méně XP. Po přihlášení do hry je tak možné, že některé zbraně budete mít na vyšším levelu než před updatem. PUBG ID bylo vypnuto kvůli technické chybě.

Opravy bugů

  • Opraven bug, kdy se v některých situacích hráči doplnily plíce po vynoření z vody ihned.
  • Opraven bug, kdy se někteří hráči nemohli dostat do místa spawnu po vaultování na začátku módu War mode.
  • Opraven bug, kdy krabice zabitého hráče blokovala poškození granátu.
  • Opraven bug, kdy krabice dropu neblokovala poškození granátu.
  • Opraven bug, kdy efekt krve při headshotu blokoval vidění v FPP.
  • Opraven bug, který zabraňoval animacím při léčení, když byla klávesa spamována.
  • Opraveny drobné bugy mapy na Erangelu a Karakinu
  • Snížena hlasitost bomb na Karakinu, protože byly hlasitější než bylo zamýšleno