Loot boxy slouží jako “mechanismus překvapení”.
Kerry Hopkins z EA, která působí na pozici viceprezidenta pro “Legal and Government affairs” (tedy věci týkající se zákona a vztahů s vládou), vystoupila před komisí britského parlamentu, kde se řešily loot boxy a gambling spojený s hrami.
A zatím to vypadá, že její prohlášení budou EA nějaký čas trápit. Hopkins se snažila vyvrátit stanovisko, že jsou loot boxy forma gamblingu a představují problém. Přirovnala je k běžně používaným “mechanismům překvapení”, jako jsou třeba Kinder vajíčka či další produkty, kde přesně nevíte, co dostanete.
Kromě toho dodala, že EA implementovala loot boxy stylem, který je “docela etický a zábavný pro lidi”. V tomto prohlášení použila jako příklad sérii FIFA a především FIFA Ultimate Pack, kde hráči kupují balíčky karet.
EA mělo problémy s loot boxy již v minulosti, poměrně viditelná situace se stala v případě startu Star Wars: Battlefront II. Kde se o ně začaly zajímat státy a EA při startu loot boxy rovnou vypnula.